ТикТок је увео промјене које омогућавају креаторима садржаја да лакше зарађују преко платформе за куповину, што би могло да ојача отпор према америчком закону који налаже кинеској компанији "ByteDance" да прода апликацију до јануара или ће бити забрањена.
Нови услови омогућавају придруживање партнерском програму са само 1.000 пратилаца умјесто досадашњих 5.000. Партнери могу постављати видео снимке који промовишу производе продаване у ТикТок Продавници и добијати провизије од продаја које генеришу.
Подршка закону о забрани наводи да везе "ByteDance" са Кином угрожавају податке 170 милиона корисника у САД-у. Компанија је поднијела тужбу против САД, тврдећи да би забрана кршила њихова права на слободу говора. Раније овог мјесеца, група ТикТок креатора је такође поднијела тужбу на сличним основама.
Ова промјена би могла да преокрене наратив у корист ТикТок, приказујући владу као ону која гуши мала предузећа. Већина корисника ТикТок лако може достићи 1.000 пратилаца, па ће ова промјена отворити партнерски програм за већи број “микро инфлуенсера”, који су спремни да креирају видео снимке искључиво ради провизије, каже Минди Јанг, суоснивачица компаније ТикСаге, консултантске фирме која помаже брендовима да се промовишу и продају производе на ТикТок Шоп.
Креатори са више од 5.000 пратилаца често желе да буду плаћени директно од стране брендова, поред провизија, додаје Јанг.
– Ради се о бројкама. Брендови желе да раде са што више креатора како би повећали шансе да њихови производи постану вирални, што је лакше када плаћате само провизије – каже Јанг.
ТикТок је одбио да коментарише ову промјену.