Корисници Фејсбука су мета преваре комерцијалне мреже, која користи лажне сајтове за крађу личних и финансијских података.
Тим компаније "Recorded Future" детектовао је кампању варања још у априлу ове године, а дао јој је назив ЕРИАКОС, на основу (ЦДН) осс.ериакос[.]цом мреже за достављање садржаја.
"Ови преварантски сајтови су били доступни само преко мобилних уређаја и мамаца, а тактика се користи како би се избјегли аутоматизовани системи детекције", истичу из компаније.
Истиче се да је мрежу чинило 608 преварантских сајтова, а активност се састојала из неколико краткотрајних таласа.
Значајан аспект софистициране кампање је то што је искључиво циљала кориснике мобилних уређаја који су приступали сајтовима за преваре путем рекламних мамаца на Фејсбуку, од којих су се неки ослањали на ограничене попусте како би привукли кориснике да кликну на њих. "Recorded Future" каже да се у једном дану сервира чак 100 Мета огласа који се односе на једну веб локацију за превару.
Утврђено је да лажни веб сајтови и огласи углавном имитирају главне платформе за е-трговину и произвођаче електричних алата, као и да издвајају жртве са лажним продајним понудама за производе различитих познатих брендова. Још један кључни механизам дистрибуције подразумијева кориштење лажних коментара корисника на Фејсбуку да би се привукле потенцијалне жртве.
Ово није први пут да су се појавиле "e-commerce" криминалне мреже са циљем да прикупе информације о кредитним картицама и остваре незаконит профит од лажних поруџбина. У мају 2024. откривено је да је огромна мрежа од 75.000 лажних онлајн продавница – названа БогусБазаар – зарадила више од 50 милиона долара оглашавањем обуће и одјеће познатих брендова по ниским цијенама.