Српски сценариста и редитељ Ђорђе Милосављевић синоћ је у Бањалуци одржао мастер клас о теми "О структури филмског сценарија" за тридесетак домаћих аутора.
Вршилац дужности директора Аудио-визуелног центра Републике Српске /АВЦРС/ Ања Илић рекла је да је сценаристичка радионица организована с циљем подршке домаћим ауторима да успјешно развију идеју и преточе је у квалитетан филмски сценарио са којим могу да аплицирају на јавне конкурсе за финансирање развоја сценарија, односно суфинансирање развоја пројекта и суфинансирање производње филмова, које расписује овај центар.
- Мастер клас окупио је тридесетак домаћих аутора заинтересованих за сценаристичка знања, а у наредна два дана пријављени ће имати прилику да кроз консултације један на један раде на разради својих идеја са сценаристом Ђорђем Милосављевићем - рекла је Илићева, саопштено је из АВЦРС.
Милосављевић, који је и професор на Факултету драмских уметности у Београду, нагласио је важност структуре сценарија рекавши да она прилично одређује његов квалитет.
- Уколико сценарио нема изграђену и артикулисану структуру, онда не постоји. Постоји гомила папира и описаних догађаја, а не постоји прича, а прича је оно што нас занима - рекао је Милосављевић.
Он је појаснио да је идеја да током тродневне радионице максимално прагматично помогне ауторима у артикулисању њихових прича, не би ли њихова прича што прије дошла до комисије која ће препознати њихов квалитет и не би ли што прије настао филм.
- Радим на факултету и у контакту сам са младим сценаристима који започињу свој рад и увијек ми је драго кад успијемо да нађемо заједнички језик. То је занимљив и нимало лак процес, јер не желите да угрозите туђе ауторство, желите да му помогнете да истјера своје, а морате да урадите на свој начин. И то је занимљива клацкалица - како некоме помоћи да уради оно што хоће и изаћи му у сусрет користећи своје лично искуство и увјерења, а да при том остане његов печат - појаснио је Милосављевић.
Ђорђе Милосављевић је српски сценариста, драматург, редитељ, универзитетски професор и критичар. Као сценариста дебитовао је дугометражним омнибусом "Пакет аранжман" из 1995. године, а дипломирао са сценаријем за филм “Три палме за две битанге и рибицу" који је био најгледанији у бившој Југославији 1998. године.
Потписао је сценарије за филмове "Небеска удица", "Точкови", "Апсолутних сто", "Наташа", "Рингераја", "Јесен стиже дуњо моја", за серије "Сва та равница", "Јагодићи", "Корени", "Преживети Београд". Као редитељ дебитовао је 1999. године остварењем "Точкови", а касније потписује режију још два наслова "Механизам" и "Рингераја".