Метафорична прича о "сексуалној радници са златним срцем“ пронашла је свој пут до великих екрана у безброј облика, али једна од најупечатљивијих и највољенијих прича свакако је "Згодна жена“ Герија Маршала.
Више од три деценије након што је објављен филм и даље прави пометњу, дијелећи публику на њежне романтичаре и окорјеле реалисте. Ипак, Џулија Робертс и Ричард Гир оживјели су причу која је била неколико корака испред свог времена и умјесто уобичајеног наратива “момак упознаје цуру, момак спашава цуру“ филм је понудио још једну додатну причу у којој "дјевојка моментално спашава момка“. Укратко прича је фокусирана на Едварда Луиса (Ричард Гир), који свој новац зарађује разарајући корпорације, који покупи уличну проститутку Вивијен Ворд за нешто што је требало бити ноћ забаве "без посљедица“. Међутим, ноћ се претвара у седмицу да би на крају пар открио љубав упркос свим стереотипима. Све у свему, то је прича која је доказ да љубав може цвјетати чак и на најневјероватнијим мјестима. Ипак, иако је ова прича на великим екранима донијела управо љубав у пуном цвату, оригинални сценарио водио је причу у сасвим другом смјеру, смјеру који је мрачнији, оштрији и много мање харизматичан.
Није потребно спомињати да би већина гледалаца тешко могла замислити да прича о "Згодној жени“ иде у потпуно другом правцу, али како је на почетку било планирано филм је требао бити потпуна супротност ономе што је касније снимљено и што је већина људи видјела и завољела. У једном интервјуу под именом "Глумци о глумцима“ из 2019. године Робертс је као свог партнер за разговор добила глумицу Патришу Аркет која је такође била на аудицији за улогу. Међу темама којих су се дотакле била је и чињеница да је оригинална "Згодна жена“ била далеко од безбрижне, бајковите романтичне комедије која је стигла на велике екране 1990. године. Аркет је била на аудицији када је сценарио још увијек носио назив "3000“ (износ долара колико је Вивијен тражила како би провела седмицу са Едвардом), и по њеном мишљењу, тада је био много ближе "мрачном грубом умјетничком филму“. Оригинални сценарио приказивао је Вивијен као окорјелу наркоманку, а Едварда као човјека који је близу социопате и који је њу видио искључиво као играчку. Као што знамо, улогу је добила Робертс. Међутим, признала је да је са том улогом изашла из своје зоне комфора. Присјетила се и алтернативног краја у којем је Едвард избацује из свог аутомобила заједно са новцем који јој је дуговао прије него што заувијек оде. Сама глумица искрено је признала да јој је због саме улоге било неугодно. Ипак, сплетом околност од пројекта се одустало само три дана након што је Робертс добила улогу што је за њу било прилично неуобичајено. Јасно да јој је било више него драго када се појавио нови, прерађени сценарио, а она је задржала улогу. Како је сама глумица рекла постојало је нешто много више у њеној улози него што је то било према изворном сценарију. Будући да бројке не лажу промјена смијера није била нимало лош избор. "Згодна жена“ и даље је једна од најуспјешнијих романтичних комедија свих времена зарадивши само на америчким биоскопским благајнама 178,4 милиона долара. Што би се рекло, људи једноставно воле добру бајку.
Рећи да изворни сценарио за "Згодну жену“ ("3000“) није био бајка је својеврсно потцјењивање мада би се тај сценарио могао назвати мрачном бајком. "3000“ је био лишен касније убаченог шарма и сензационалне привлачности улазећи у мрачни наратив као стандардну норму на друштвеним рубовима. У првом плану је свеобухватна тема мрачније, суровије реалности "сексуалног посла“ са Вивијен као својеврсном анализом случаја. Изворно улога је била без оног метафоричног дијела "златног срца“. Улога је дјеловала као "сексуална радница“ која је отврднула због ствари које је морала радити како би преживјела. Сам изворни сценарио ју је представљао као неког ко живи у свијету у којем је "понижење за срамежљиве, а страх за невине“. Ту су и детаљи из Вивијениног однос са цимерком Кит (Лаура Сан Ђакомо) који још дубље копају по мрачној страни посла. "3000“ је приказивао Кит као особу нарушеног здравља са кашљем као посљедицом употребе наркотика. Осим физичких посљедица њиховог начина живота ту су и економске посљедице. Упркос језивим сатима које проводе на свом послу пар једва држи главу изнад воде. Када Едвард ступи на сцену трансакцијска природа људске нарави као и класне разлике излазе на видјело. Он је манипулативан и емотивно обогаљен и третира њихов први сусрет више као игру него као интеракцију са другим људским бићем. Његово богатство и моћ чине га човјеком који на све гледа као на трансакције и размишља о томе шта може добити са мало или нимало обзира према другој особи. Ова динамика наставља да се истражује када понуди Вивијен насловних 3.000 долара да му буде на располагању седам дана. На крају свега, "3000“ је уоквирио цинични поглед на љубав, класну динамику и људско стање као доказ да постоји сурова реалност испод сваке па и оне најружичастије бајке.
Вољели је или мрзили "Згодна жена“ је пробила нека ограничења и била неколико корака испред свог времена. Наравно, далеко је од "3000“ и нагиње питомијим темама, али истовремено отвара неколико неугодних питања. На свој начин оспорава оно што се у то вријеме сматрало "традиционалним“ мушким и женским улогама и чак преокреће динамику моћи како радња филма одмиче. Такође се дотиче питања комодификације односа, материјализма и моћи новца. Сцена у којем Вивијен у бутик из којег су је избацили јер није изгледала као "права муштерија“ изговара "Велика грешка. Огромна“ без сумње је једна од најкатарзичнијих у сат и 52 минута колико траје филм. Истовремено баш та сцена одражава стварни проблем везан за класни и друштвени однос.
Све у свему блажи приступ овим дубоко укоријењеним проблемима био је добра премиса за филм што се тиче финансијске стране будући да је низ грубих тема учинио прихватљивим. Са друге стране могло би се тврдити да је мрачнији сценариј могао да прође много боље код критичара будући да је одбацио ружичасте наочаре и попунио празнине у којима "Згодна жена“ није успјела. Романтична комедија нашла се на удару критике због свог идеализованог погледа на однос између богатог мушкарца и проститутке. На крају је завршио са умањивањем сложености и изазова повезаних са класном динамиком у цјелини. Ипак, не може се занемарити значај "Згодне жене“ будући да је довео до одређених жанровских промјена остављајући иза себе статус кво и уводећи жанр у еру у којој су ликови могли пронаћи пут ка здравом развоју карактера. Она на крају дана није само опијена својом љубављу већ је и битно самосвјеснија. "Згодна жена“ такође је помогла увођењу снажних женских ликова у жанр. Оне нису само дјевојке у невољи које чекају да буду оборене са ногу. Вивијен је свестрана јер је способна да буде пуна самопоуздања, духовита и у стању да обликује властиту судбину. Тако је успјела да главној мушкој улози омогући да једноставно буде човјек са свим својим манама и унутрашњим борбама. Иако је "3000“ имао одређених заслуга не може се занемарити утицај "Згодне жене“ на жанр и филм у цјелини.
Иако су одређени сегменти сценарија задржани, јасној да су "3000“ и "Згодна жена“ дијаметрално супротни. Са једне стране имали смо оригинални сценарио са озбиљним тоном и свеобухватним фокусом на друштвена питања док се са друге стране појављује забавнија, романтичнија прича која је била примамљивија и топлија. Када се ова промјена погледа кроз сами крај филма, који је обично најпопуларнији дио сваког сценарија, "3000“ представља реалистичну и бескомпромисну причу. Едвард оставља Вивијен на крајње безосјећајан начин поново наглашавајући трансакцијску природу њихове везе. Ништа се не мијења у смислу друштвених структура које дијеле њихове свјетове што би у основи и био највјероватнији крај приче попут њихове. Ипак "Згодна жена“ изазива публику да мало сања. Не само да је Едвард одлучио да спаси Вивијен, већ је и она одлучила да промијени свој живот, напусти Лос Анђелес и настави са школовањем. Чак је и Кит одлучила да промијени занимање чиме филм нуди срећан крај свима који га заслужују. Ова промјена у перспективама је вјероватно оно што је "Згодну жену“ учинило успјешним филмом, али са питањем како би то све данас изгледало. Ипак, био је то управо онај филм који је био потребан касним деведесетим.