Данас излази друга сезона серије "Squid game", а сценариста и редитељ Хванг Донг-хјук каже да је постао равнодушан према екстремном насиљу приказаном у серији.
Прва сезона дистопијске јужнокорејске драме била је феномен током локдауна, и постала најгледанија нова серија у историји Нетфликса.
Редитељ ушао је у историју Емија као први Азијат који је освојио награду за изванредно режирање драмске серије.
"И сам бих покрио очи"
С обзиром на то да се друга сезона приказује данас, ХВанг је за Скај Њуз изјавио: "За неке сцене, попут оних гдје у првој сезони ваде органе, мислим да бих, да нисам ја тај који их ствара, вјероватно и сам покрио очи."
"Али као творац, морам да визуализујем оно што сам створио и написао. Претпостављам да сам на неки начин мало отупио на то, али могу рећи да као особа нисам тип који лако гледа такве експлицитне сцене", додаје.
Не жели да дјеца гледају серију
Изворно написан као сценарио за филм 2008. године, "Squid game" су одбиле бројне јужнокорејске продукцијске куће, прије него што га је Нетфликс преузео десет година касније у склопу своје стратегије ширења страних програма.
То се показало мудрим потезом за стриминг платформу, која сада има 120 корејских серија и филмова у својој понуди.
Хванг је већ раније јасно дао до знања да "Squid game" није направљен за дјецу (у Уједињеном Краљевству обје сезоне су означене за старије од 15, док су у Кореји оцијењене за од 19 година и више) и рекао је да је против тога да дјеца гледају серију.
Претпоставља се ће сљедећа сезона, која се одвија три године након побједе Играча 456, увести бројне нове начине елиминације такмичења.
"Оне који изгубе чека живот пун бола"
Хванг каже: "Насиље приказано у овој серији више је алегоријско. Покушавам да прикажем насилне начине на које друштво третира губитнике у такмичењу, не толико физичко насиље, већ начине на које их гурају на дно друштва, осуђујући их на сиромаштво."
"Оне који су елиминсани, да тако кажемо, или они који изгубе у такмичењу, чека живот пун бола, и покушао сам то да изразим", наводи.
Хванг додаје да је серија мање насилна од труе цриме садржаја – жанра који је такође доживио експлозивну популарност током локдауна, а у којем Нетфликс посебно бриљира.
"Створио сам ову серију желећи да је прикажем као тренутну смрт, јер је у облику игре. Чини ми се да је мање насилна од неких облика насиља приказаних у другим врстама садржаја, попут серија темељених на стварним злочинима", каже.
С фокусом на богатство и друштвени статус, серија прецизно одређује вриједност људског живота – 100 милиона јужнокорејских вона (око 65 милиона евра) додаје се у наградни фонд након смрти сваког такмичара, док потенцијална главна награда износи 45.6 милијарди јужнокорејских вона у финалу.
Највећи џекпот у историји телевизије
У међувремену, "Squid game" донио је Нетфликсу стотине милиона фунти зараде, што је подстакло директора Нетфликса, Теда Сарандоса, да спомене будући "свемир Сqуид Гамеа".
Раније ове године, платформа је представила адаптацију у облику емисије такмичарског типа, Squid Game: The Challenge, која нуди највећу појединачну новчану награду у историји телевизије (џекпот од 4.56 милиона долара), а шушка се и о ТВ серији на енглеском језику која је у припреми.
Међутим, Хванг одбацује сугестију да му је успјех серије донио богатство попут онога које имају богаташи које сатиризује.
"Можда сам сада у бољој ситуацији него прије, али не мислим да ће ме то довести на тај ниво утицаја или богатства", каже.
Иако Хванг још увијек не купује сопствене авионе и јахте, нада се да ће његов приказ оних који злоупотребљавају своју екстремну финансијску или политичку моћ одјекнути и у будућности.
Како његов Squid Game наставља да се шири, Хванг каже: "Волио бих да се памтим као неко ко је дао повод за размишљање, ко је отворио прилику људима да воде смисленије разговоре о таквим темама."
Трећа и посљедња сезона серије требала би да изађе сљедеће године.