Njemačko istraživanje je dovelo u pitanje ekološku prihvatljivost električnih automobila, ukazavši da oni pomažu klimi samo na papiru i da su, u stvari, gori za okolinu od dizel vozila.
Christoph Buchal, profesor fizike iz Kelna, sastavio je izvještaj s kolegama Hans-Dieterom Karlom i Hans-Wernerom Sinnom za Ifo Institut za ekonomska istraživanja.
Kad se emisije ugljen-dioksida iz proizvodnje baterija i neobnovljivih metoda korišćenih da se proizvede električna energija u Njemačkoj uzmu u obzir, električni automobil opterećuje klimu 11 do 28 posto više od dizel automobila, iznosi se u studiji, prenosi Hina.
Mnogo energije se koristi za obnavljanje i procesiranje litijuma, kobalta i mangana koji se koristi za automobilske baterije.
Baterija za Tesla Model 3 proizvodi 11 do 15 tona ugljeng-dioksida, navodi se u studiji.
Sa životnim vijekom baterije od 10 godina i kapacitetom da se pređe 15 hiljada kilometara godišnje, to bi značilo 73 do 98 grama ugljen-dioksida na kilometar, prema autorima.
Kada se u obzir uzme i emisija ugljeng-dioksida koja rezultira iz elektične mreže, u stvarnosti, Tesla emituje između 156 i 181 gram ugljen-dioksida na kilometar, što je značajno više od dizel "Mercedesa", prema ovoj studiji.
Proizvođači automobila planiraju da prebace većinu svojih ponuda na električne automobile, ali autori studije kažu da bi za klimu motori na pogon metanom bili bolji, jer su njihove emisije ugljen-dioksida za trećinu niže od emisija dizel motora.
(SEEbiz/Al-Jazeera Balkans)