Novi standardi testiranja emisije gasova i potrošnje (WLTP) oborili su pad prodaje u Evropi, te donijeli velike promjene u "trci" najpopularnijih modela na "Starom kontinentu".
WLTP je posebno pogodio Volkswagen grupaciju, pa je tako višegodišnji suvereni vladar Golf svrgnut sa trona, bar u septembru.
Štaviše, Golf prošlog mjeseca nije bio ni među deset najprodavanijih modela, sa 14.968 jedinica i padom prodaje od 71 odsto pao je na tek 13. mjesto.
Prodavaniji je čak i znatno skuplji BMW Serije 1, potom Škoda Octavia, Peugeot 3008, manji brat Polo, Fiat 500, Citroen C3 i Mercedes A-klase.
Prvih pet mjesta drže automobili B segmenta – Peugeot 208, Toyota Yaris, Renault Clio, Ford Fiesta i najprodavaniji model meseca Opel Corsa.
Opel je kao brend zabilježio najbolji rezultat, našao se ispred Forda, BMW, Mercedesa i Volkswagena, koji je tek peti.
Osim Golfa, najveći gubitnici među modelima su još jedan VW Tiguan, potom Nissan Qashqai, te Audi A3 i Audi A4.
Što se tiče brendova, VW po gubitku prate Renault-Nissan alijansa, FCA, Suzuki i Honda.
"Pobjednici" prelaska na WLTP protokol su među modelima Hyundai Kona, Corsa, Opel Grandland, Fiesta i najnoviji VW model krosover T-Roc.
Što se tiče proizvođača, bolje od ostalih su prošli Daimler, Toyota, Hyundai-Kia, BMW i PSA.
U pogledu klase automobila, najveći udio u tržištu imali su SUV modeli, a što se tiče pogonskog goriva dominirali su benzinci sa udjelom od 58 odsto, dok je dizel pao sa 42 na 33 odsto.
Najviše automobila tokom septembra prodato je u Velikoj Britaniji 338.834, a "šestocifreni" su bili još samo Nijemci (200.133), Francuzi (148.279) i Italijani (125.319).
Što se tiče zemalja u okruženju, a u obzir su uzimane samo zemlje Evropske unije, u Hrvatskoj je prodato 2.894 novih automobila u septembru, sličan broj je i u Rumuniji (2.730), dok je Slovenija začajno bolja sa 4.893.