Iako imaju na raspolaganju savršenu mrežu gradskog saobraćaja, Parižani se ovih vrelih ljetnih dana kuhaju u autobusima i podzemnoj željeznici.
Stanovnike Grada svjetlosti čeka prava mala revolucija u prevozu, jer bi uskoro mogli preskočiti čitav jedan vijek i ubuduće se prevoziti letećim taksijem.
Inicijalna kapisla za ovaj projekt bilo je dodjeljivanje Olimpijskih igara 2024. Za tu priliku, ciljajući efikasniji prijevoz gostiju i učesnika najveće svjetske smotre sporta, udružili su se “Airbus”, aerodromi Pariza, parisko gradsko saobraćajno preduzeće, pariski region i Generalna direkcija za civilnu avijaciju.
Tamo gdje je danas, zbog velikih gužvi, za prebacivanje sa najvećeg pariskog aerodroma, taksijem ili prigradskom željeznicom, potreban i čitav sat, vazduhom bi se to odigravalo za svega nekoliko minuta. Veze će se ostvarivati u niskom vazdušnom prostoru rezervisanom za letove helikoptera, a već se razmišlja i o cijeni.
Cilj pariskog gradskog saobraćajnog preduzeća je da ne košta više od jednog do dva evra po kilometru. Prosječna vožnja bi, tako, koštala od 30 do 60 evra, što je čak u nižoj projekciji, jeftinije i od običnog taksija.
Zasad su planirane dvije linije, od aerodroma do budućeg Olimpijskog sela u Sen Deniju i do Diznilenda. Centar grada, trenutno, isključen je iz projekta, jer je nadlijetanje prestonice kompleksno zbog bezbjednosnih pravila.