Korisni savjeti

Zašto kosa ne treba dugo da bude mokra?

  • Извор: Аваз
  • 03.08.2021. 14:27

Većina ljudi izlaze iz kuće prije nego što dobro osuše kosu, a to nije preporučljivo.

Kad je kosa mokra, voda dolazi do folikula koje pritom povećavaju svoj volumen do 30 posto. Čestim povećavanjem i smanjenjem obima, folikul puca te se tako uništavaju dlake.

Kad je kosa mokra, molekularna struktura joj se počinje mijenjati. Voda se upija preko tvrdog vanjskog sloja vlasi kutikula i prodire u korteks, koji tom prilikom otiče. To znači da korteks trenutno gubi snagu i teže drži težinu mokre kose.

Inače, slaka kose se pretežno sastoji od bjelančevine keratina, cilindričnog je oblika, te ima tri sloja – kutikulu, korteks i medulu, gdje je kutikula vanjski sloj, korteks srednji i medula unutrašnji sloj vlasi. Korijen leži zaštićen ispod površine u cjevastom ulegnuću kojeg nazivamo folikul.

To je zapravo ulegnuće epiderme (površinskog sloja kože) u dermu (unutarnji sloj). Kad je kosa mokra dio vode se probija do folikula te je on sposoban upiti vode do 30 posto svoje vlastite težine. Što duže je folikul mokar, sve više natiče. Budući da se folikul više puta iznova suši pa potom ponovo upija vodu iz kose, počinje pucati, trajno oštećujući korijen kose.

Dakle, najbolje je nakon pranja kosu što prije osušiti.

Тагови:
  • 12:10 Филм: Силом отац (12+)

    Филм: Силом отац (12+)

  • 13:40 Манастири

    '' Манастири

  • 14:30 Недјеља о Васкрсењу

    ‘Бизнис клуб’ новим концептом приближиће вам економију и пружити вам релевантне актуелности из области економије и привреде, испратити економска кретања и трендове на глобалном нивоу и истражити њихов утицај на раст и развој економије у Српској.

  • 15:00 Васкршња прича

    Васкрс уз пјесму, игру и дивне приче из цијеле Српске. Христос Васкрсе!

  • 18:30 Серија: Ко те шиша (Р) (12+)

    '''Иако у сталној борби за превласт, два салона прате игру преживљавања, но када Божица одлучи да се потпуно модернизује и почне да шиша и господу, креће битка до истребљења у којој нико неће бирати средства.

  • 18:55 Маркетинг

    Блок економско-пропагандног програма.