Koronavirus pogađa i tamo gde bismo mu se najmanje nadali, pa tako najnovije istraživanje globalne firme za ispitivanje javnog mnjenja, pokazuje da je zbog mjera ograničenja u vreme pandemije drastično opala kupovina kozmetičkih proizvoda, šminke za lice pre svega.
Kako prenosi dnevni list "Manifesto" kupovina karmina opala je za 24 odsto na svjetskom nivou, a prodaja šminke za oči je smanjena za 10 odsto.
Ova razlika, prema autoru članka, može se objasniti i činjenicom da ispod zaštitne maske karmin na usnama može prouzrokovati samo štetu, razmrlja se po licu i uprlja masku, a nakarminisana usta i onako se ne vide.
Za kozmetiku ulepšavanja najgori su, kao i za većinu nas, bili mjeseci totalnog karantina.
Od januara do juna ove godine prodaja ruža za usne je smanjena za cijelih 60 odsto, a u isto vrijeme prodavalo se skoro 30 odsto manje šminke za oči nego u isto vrijeme prošle godine.
Ove podatke svjetske grupe za ispitivanje javnog mnjenja potvrđuje i istraživanje koje je u protekla dva mjeseca sprovela italijanska nacionalna asocijacija proizvođača kozmetike. Istraživanje, naime, ukazuje da će italijanski proizvođači kozmetičkih preparata zbog smanjenog izvoza izgubiti 15 odsto prihoda u odnosu na prošlu godinu.
Ovi procenti preračunati u evro pokazuju desetine stotina miliona gubitaka.
Jasno je, zaključuje autor članka, da ženama zatvorenim u kućama zbog karantina nije bilo važno da se, uz pomoć kozmetičkih preparata, učine sebi, a i drugima lepšim.
A moguće je, zaključuje novinar, da žene koje su u vrijeme karantina kod kuće bile rastrzane između rada na daljinu, brige o djeci i kući, jednostavno nisu imale vremena da misle i na to kako da ljepše izgledaju.