Огромна колекција умјетничких дјела, намјештаја, сребра, керамике и накита која се дуго чува у приватној колекцији банкарске династије Ротшилд продата је за више од 62.600.000 долара на неколико аукција у сједишту „Кристија“ у Њујорку.
Продаја, која је завршена у уторак, била је прва аукција у Сјеверној Америци на којој се нашла заоставштина француског огранка познате банкарске породице. Већину примјерака стекли су у 19. вијеку барон Џејмс Мајер де Ротшилд, његова жена Бети и њихов син Алфонс, и до сада су била дио колекције њихових потомака.
Колекција је обухватала умјетничке радове, посебно радове старих мајстора, међу којима је и слика холандског мајстора Герита Доуа Млада жена која држи зеца са дјечаком на прозору из 17. вијека, која је продата за више од седам милиона долара.
Међу најстаријим предметима на аукцији био је сардоникс са портретом римског цара Клаудија из првог вијека нове ере, који је достигао цијену од скоро 116.000 долара. Игром случаја, овај камен се нашао на аукцији код „Кристија“ 1899. године, када је продат за 3.750 фунти (што би било око 496.000 долара, у данашњем новцу), непосредно прије него што је ушао у колекцију породице Ротшилд.
"Ово су умјетнине које су држане ван домашаја јавности од краја 19. вијека. И ако нисте познавали ову конкретну грану породице, нисте их могли видјети“, каже Џонатан Рендел, замјеник председника Аукцијске куће „Кристи“ Америка. „У Америци се такве ствари не појављују, прије ћете их видјети на аукцијама у Европи.”
Чланови француског огранка породице Ротшилд који потичу од Џејмса Мајера де Ротшилда, посебно су жељели да се продаја обави у Њујорку, наводе из "Кристија“. Ова конкретна грана породице живјела је у САД током Другог свјетског рата, напомиње Рендел.
На аукцији се нашао и намјештај, керамика (попут драгоцијене италијанске ренесансне мајолике), сребро, таписерије и накит – предмети који илуструју изразит укус Ротшилда, који је Рендел описао као „изузетну комбинацију раскоши и породичне традиције“.
"Ово су предмети за којима би, прије 100 година, прије 150 година, тржиште полудјело. Данас не добијамо много сличног материјала на продају“, напомиње Рендел.
На питање зашто се породица сада одлучила да прода ову колекцију, Рендел вјерује да је у питању можда „рационализација“ или „смјена генерација“.
"Не живе сви као Ротшилди из 19. вијека, чак ни Ротшилди.“