Божић прије 125 година није ни приближно изгледао налик овоме који прослављамо данас, а иза свега се крије једна од највећих манипулација у историји човјечанства и једна америчка компанија.
Наиме, људи из Кока Коле, из које је избачен кокаин, радили су прорачун продаје свог производа и примијетили су нешто: људи су куповали кока колу љети, мање у јесен и мање у прољеће, али се није продавала зими.
Људи из те компаније су почели да размишљају како да своје пиће промовишу као зимски напитак, те су људи из маркетинга дошли на генијалну замисао.
Иницијална идеја је да се пронађе начин да се Кока Кола неизоставно повеже са Божићем.
"Људи данас мисле како је Божић веома важан, али то није био случај назад кроз вријеме. Људима је заправо био много важнији Ускрс. Божић је био важан, људи су се окупљали и прослављали датум Христовог рођења, али није било никакве еуфорије. Вјерницима је много важнији био датум који је обиљежавао догађај Христове смрти, односно ускрснућа три дана касније", објашњава амерички професор на универзитету у Остину, Рој Касагранда.
Оно што су људи из маркетинга Кока Коле урадили јесте да су пронашли свеца који је требао да буде канонизован, Дједа Мраза, повезали су га са причом о Светом Николи, а затим је неко добио инспирацију да га поистовјети са Крис Кринглом.
Крис Крингл је био дански лопов који је дању радио као чистач димњака и који је могао да издигне своја рамена тако да може проћи кроз димњак, опљачка кућу и врати се уз димњак на кров. Али би оставио чист димњак.
Људи из маркетинга су Крис Крингла, који је обично био представљен као млађи мршавији човјек у зелено-браон одјећи, пресвукли у црвено-бијелу боју Кока Коле, да му зарумене образе како би се низ са бојом наставио, увећали број година како би могао да има сиједу (бијелу) косу и "залијепили" га на флашу.
Our modern image of Santa Claus was invented by Coca Cola in 1931. Before that, he was depicted as a tall thin man in elf-like clothes. pic.twitter.com/j30h0FMApB
— Weird History (@weird_hist) December 23, 2016
"Зато, како се Божић приближава, можете видјети Дједа Мраза на флашама и лименкама Кока Коле. Они су га измислили", наводи Касагранда и објашњава:
"Трансфоримисали су Божић. Умјесто да Божић буде значајан, али не специјално емотиван и еуфоричан догађај, сада имамо митско биће које пије у великим количинама Кока Колу и доноси вам поклоне. И зато сада живимо у времену гдје просјечна особа доживљава Божић као веома значајан хришћански датум. Цијела промјена се десила јер је Кока Кола жељела да пијемо више њиховог пића."
"Промијенили су наш осјећај за религију, промијенили су нам културу, промијенили су нас економски. А сада замислите шта влада може да уради када жели да нас наведе да вјерујемо у нешто", закључује професор Рој Касагранда.