Дубаи чоколада постала је вирална преко ноћи, скоро сви угоститељски објекти имају је у понуди а ту си и варијације па тако можете пробати дубаи фритуле ако се упутите у Загреб или палачинке у Београду. А која је заправо оригинална прича иза слаткиша који је пробала готово цијела планета бар једном?
Заправо, осмислила је ни мање ни више трудница у једној од својих "food craving" фаза (превелика потреба за храном одређеног укуса).
Ове масивне чоколаде, које садрже необичне надјеве попут филоа, ванилин креме или чаја и кекса, потичу из Fix Dessert Chocolatier-а.
Тридесетосмогодишња Британка египатског поријекла, која већ девет година живи у Дубаију, покренула је бренд 2021. године као додатни посао. Инспирисана трудноћом, британска-египатска предузетница је жељела да створи нешто више од „типичне“ чоколаде, преноси ЦНН.
И то се показало изузетно популарним: сада већ вирални АСМР видео ТикТок инфлуенсерке Марије Вехере, која једе ову чоколаду у свом аутомобилу, прегледан је више од 56 милиона пута, а стотине људи су снимиле своје реакције на ове чоколаде или креирале водиче за прављење истих код куће.
Око бренда је настао „невјероватан“ хаос, каже Хамоуда, додајући да су свакодневне поруџбине Fix-а порасле са једног броја на 500.
"Искрено, ниједног тренутка нисам мислила да ће ово постати глобално“, каже Хамоуда.
Додаје да је добила поруке и видео одговоре од људи из Канаде, Аргентине и Румуније.
"Лудо је шта се дешава“, додаје.
Пошто су ове чоколаде ручно прављене - укључујући и шарене дизајне насликане на свакој - постоји лимит колико тим може да произведе.
"За мене је веома важно (очувати) квалитет и састојке наших производа“, каже она, додајући да је тајна њених чоколада у посебном калупу који користи за обликовање чоколаде и паковање надјева.
Један од разлога зашто су Fix чоколаде толико популарне су креативна имена која измишља муж Хамоуде, као и јединствени укуси са Блиског истока, попут датуља, карака (зачињени чајни бленд) и knafex-а, традиционалног арапског десерта направљеног од ренданог тијеста, пистација, слатког меког сира и сирупа.
Међународна популација у Дубаију, која се углавном састоји од странаца, инспирисала је неке од укуса, попут „Mind your own Buiscoff“, бијеле чоколаде пуњене хрскавим Lotus cheesecake-ом, или „Cereously Chewsy“, плочице млијечне чоколаде пуњене Nutella fudge brauniem, кремом и житарицама.
FIX - што значи „freaking incredible experience“ (невјероватно искуство) - тренутно је доступна само у Дубаију. А, са међународним интересовањем, то постаје велики проблем.
"Одржавање темпа са потражњом је дефинитивно био изазов“, каже Хамоуда.
Од када је видео постао популаран, компанија је повећала производњу, од тога да су само Хамоуда и њен муж радили из свог дома, до тима од 10 људи у изнајмљеној кухињи.
Чоколаде од 200 грама, које коштају 20 долара по комаду, доступне су само путем услуге доставе хране Deliveroo, а продаја почиње сваког дана у 17 часова. Са ограничењем на 500 поруџбина дневно, Хамоуда каже да се обично распродају у неколико минута.
Иако је ово можда проблем на који многи могу да позавиде, Хамоуда каже да је било реакција на интернету, гдје су купци жалили на несташицу чоколада и критиковали хајп као маркетиншки трик.
Фанови који су очајни да пробају ове необичне укусе и текстуре створили су „чоколадно црно тржиште“ са чоколадама које су се појавиле у Јужној Африци по абнормалним цијенама.
Хамоуда је запањена одговорима - и наговјештава да ће Fix ускоро бити доступан на међународним тржиштима.
"Имамо пуно тога у плану. Свака мода има свој тренутак. Али мислим да имамо много више да дамо и да је ово само почетак за нас“, каже.