Uticaj pandemije

Revolucija u industriji toalet-papira

  • Извор: Телеграф
  • 05.04.2022. 14:30

Na početku pandemije virusa korona nedostatak toalet-papira izazvao je haos širom svijeta, a posebno u SAD. To je bio "okidač".

Ali, nije sve tako loše ispalo na kraju; ono što su Amerikanci zatekli, iznenadilo ih je. U pitanju su ekološke verzije toalet papira (eco-friendly), koje su zapravo iznenađujuće mekane, daleko od hrapavog papira kakav su nerado koristili u svojoj kancelariji ili u javnom toaletu.

Bloomberg piše da to otkriće potresa stabilnu - čak i dosadnu - kategoriju, koja je prošle godine zaradila oko 10 milijardi dolara u američkim maloprodajama.

Obrasci kupovine toaletnog papira su istorijski bili jednostavni i unosni: kupci bi pronašli brend koji bi kupovali svakih nekoliko nedjelja, i tako godinama, čak i decenijama.

Ali, sve te prazne police u 2020. natjerale su ih da preispitaju ovaj proizvod; zapravo, postali su otvoreniji za brendove u nastajanju - od kojih su neki podržani rizičnim kapitalom - a koji se pozivaju na mekoću papira kakva je dominirala pola vijeka u ovom domenu.

Drugim riječima, nestašica klasičnog toalet-papira natjerala je potrošače da više eksperimentišu, a to je često značilo da ciljaju ekološke niše, odnosno eco-friendly proizvode.

Evo jednog upečatljivog primjera: "Cloud Paper", start-up osnovan 2019. godine koji ubraja Džefa Bezosa i Roberta Daunija Džuniora kao investitore, zabilježio je uspjeh. Naime, njegova osnovna djelatnost - snabdijevanja kompanija, presušila je rano u pandemiji, ali su potom prešli na opciju direktne online prodaje papira od bambusa.

Prihod je narastao, a kompanija je od tada isporučila više od dva miliona rolni širom Amerike.

Međutim, sada ove alternative treba da pokažu da mogu da održe taj zamah, kako kovid-19 bude prolazio, a ljudi se budu vraćali starim navikama. Prodaja toalet-papira u prodavnicama porasla je na početku pandemije, ali je od tada usporila.

Ono što je evidentno jeste da se sada naglašeno cijene mekoća i ekološki toaletni papir. U 2020. toalet-papir koji može da reciklira činio je samo 1,6% prodaje američkih trgovaca na malo, dok je velika trojka - P&G, "Kimberly-Clark" i "Georgia-Pacific" - kontrolisala 70% tržišta.

Ipak, tržište sada obuhvata i brojne start-upe koji prodaju ekološki prihvatljivu robu, kao što je "Grove Collaborative" sa oko 385 miliona dolara godišnjeg prihoda.

Тагови:
  • 14:45 Серија: Од јутра до сутра (12+) (Р)

    '''' 'Од јутра до сутра' у режији Михајла Вукобратовића заправо је адаптација аргентиске серије 'Успјешни Пелсови', и прати живот иза и испред камера омиљеног ТВ пара, Срне и Марка.

  • 15:30 Серија: Крваво цвијеће (12+)

    Страсна љубавна прича двоје појединаца.

  • 16:30 Вијести у 16:30

    Преглед најважнијих вијести из земље, региона и свијета.

  • 16:50 Центар дана

    Волите поподне? Важно вам је да након напорног дана одахнете уз актуелне теме, забаву и савим нове и необичне приче из цијелог свијета? Уживате у програму који окупља интересантне госте и регионалне звијезде?

  • 18:20 Енерго клуб

    Гдје на једном мјесту добити информације из енергетике, како глобалне, а тако и домаће? Наш нови формат ‘Енерго клуб’ пружиће вам релевантне актуелности из области производње електричне енергије.

  • 18:45 Бар ТВ

    'Ова екипа око шанка уљепшаће сваки радни дан – 'Бар ТВ' ексклузивно на АТВ-у. Сјајна тројка Филипс, Југослав и Сладан покренуће све могуће теме – од игле до локомотиве. Придружиће им се у тој 'борби' мисли и ставова колеге и другари. За њиховим шанком у ТВ бифеу ништа неће остати недоречено. И ничега неће бити превише, осим смијеха.