Супермаркети су мјеста гдје се чини да увијек морате проћи кроз све просторе прије него што дођете до онога што вам заиста треба. Али, постоји разлог зашто воће и поврће увијек стоје на почетку.
Могуће је да никада нисте пуно размишљали о томе како је супермаркет уређен, али према једном студенту архитектонског дизајна, иза тога стоји читава стратегија.
Ривс Конели објавио је на ТикТоку психичке и маркетиншке разлоге због којих се воће и поврће налазе на почетку супермаркета, док су ствари које нам требају увијек далеко на крају.
Он је студирао архитектонски дизајн на Прат институту, појаснио је то овако. "Количина размишљања која се улаже у дизајн супермаркета, с психичке и маркетиншке тачке гледишта, је апсолутно дивља. Супермаркети ће ставити одјел с воћем и поврћем одмах на улазу како бисте прво узели воће и поврће, а затим се надамо мање осјећали кривима због узимања нездраве хране касније", објаснио је Ривс.
Што се тиче ствари које људи највише требају, попут јаја и млијека, обично се налазе на крају супермаркета. "Можда сте примијетили да су есенцијалне ствари попут млијека и јаја намјерно постављене на крај трговине како бисте били присиљени проћи кроз друге пролазе како бисте дошли до њих. И они се побрину да крајеви пролаза буду пуни нездравих опција попут грицкалица и газираних пића како бисте на путу према есенцијалним стварима наишли на њих", додао је Ривс као и да дизајн није направљен само за одрасле, већ дизајнери имају на уму и најмлађе купце.
"Још један начин на који вас наводе да потрошите више новца је аранжирање пролаза са житарицама тако да су шећерне житарице на нивоу очију дјетета, тако да су они склонији узимању једне, док су здравије опције на врху", додао је Ривс.
Постоји и разлог зашто се благајне налазе уз излаз, јер су дизајниране да вас блокирају да изађете без куповине. Можда ћете се такође осјећати као да без обзира колико пута посјетили локални супермаркет, увијек ћете се изгубити и нећете моћи пронаћи оно што тражите. Ривс је рекао да је и то намјерно, и да не губите разум. Намјерно су дизајнирани као лавиринти, рекао је: "Они су и те како свјесни да ове тактике постају мање учинковите након што посјетите трговину неколико пута и боље се упознате с распоредом, па ће редовно премјештати производе на различите пролазе како би вас збунили."
Дакле, сљедећи пут кад уђете у супермаркет по једну ствар, а изађете с готово пуном корпом, знаћете тачно зашто.
@reevcon the amount of thought that goes into grocery store design, from a psychological and marketing standpoint, is absolutely wild
♬ original sound - Reeves Connelly