Пица је кулинарски симбол Италије за 89 одсто Италијана, показала је анкета коју је наручио италијански пољопривредни лоби „Колдирети" поводом Свјетског дана пице који се обележава 17. фебруара.
У истраживању које је спровео „Ипсос", Италијани су пицу поставили одмах изнад тјестенине (88 одсто) као нешто што најбоље представља италијанску кухињу. Вино има 59 одсто гласова, а капућино 51 одсто.
Поздрављајући пицу као „благо произведено у Италији“, из „Колдиретија" је истакнута улога пице у италијанском друштву, посебно међу породицама, напомињући да око трећине Италијана редовно прави пицу маргариту код куће.
Према легенди, маргарита је измишљена у јуну 1889. године у част краљице Маргарите од Савоја када је пица-мајстор из Напуља Рафаеле Еспозито направио пицу преливену парадајзом, моцарелом и босиљком, која представља боје италијанске заставе.
Са процијењеним годишњим прометом од 15 милијарди евра, пица је велики бизнис у Италији гдје се сваке године пече 2,7 милијарди пица – према „Колдиретију", а за које је потребно 200 милиона килограма брашна, 225 милиона килограма моцареле, 30 милиона килограма маслиновог уља и 260 милиона килограма парадајз-соса.
Свјетски дан пице, познат у Италији као Ђорната мондиале дела пица (Giornata Mondiale della Pizza), одржава се на празник Антонија Абата – или Светог Антонија Абатеа – заштитника животиња којег пица-мајстори сматрају и својим заштитником.