Удружење послодаваца саобраћаја и веза Републике Српске категорички се противи покушају усвајања измјена Правилника о поступку усклађивања и регистрације редова вожње, начину и поступку издавања дозволе и обрасцу дозволе које је припремило Министарство транспорта и комуникација у Савјету министара.
Упозоравају да ће планиране измјене, које се тичу међународних и међуентитетских линија, угрозити пословање превозника из Српске.
На помолу је, наводе, и покушај преноса надлежности, јер се правилник доноси без консултација са министарствима саобраћаја Српске и Федерације, привредним коморама и струковним удружењима.
Нови правилник, пракса, чини се, стара - на штету Републике Српске и превозника. До сада су, када су конкурисали за неки ред вожње, међуентитетски или међународни, сагласност добијали од Привредне коморе. Новим правилником, упозоравају, то се брише.
Могло би се десити теоретски и практично да када региструјете неку линију из Федерације, можете, по истим временима и трасом регистровати линију која би директно угрозила превознике из Републике Српске. Самим тим тај превозник, зато што му је краћа та траса, која би ишла између ентитета је дужа, више је путника, исплативија, би се гасила и тиме би се практично гасио путнички превоз у Републици Српској - каже Дејан Мијић, предсједник Удружења послодаваца саобраћаја и веза Републике Српске.
Министарство је измјене Правилника образложило намјером да се спријечи злоупотреба од превозника који посједују само БиХ дозволу и линију не одржавају. Законом је, наводе превозници, дефинисано да се такве линије бришу и нема потребе за измјенама Правилника. Позивају Министарство да одмах заустави процедуру његовог доношења. Траже да се акт врати на консултације у ентитетска министарства и струковна удружења. Сумњају у покушај преноса надлежности.
- Сама процедура, на начин на који је урађена, без консултација са ентитетским министарствима, а и струковним удружењима указује на то - истиче Мијић.
Без сагласности Републике Српске нема ни разматрања аката у Савјету министара, категоричан је замјеник предсједавајућег Савјета министара Сташа Кошарац.
- Тај правилник, уколико се нађе на сједници Савјета министара сигурно неће бити усвојен, с обзиром на чињеницу да нема позитивно мишљење Републике Српске у том смислу. А уколико тај правилник не дође на сједницу Савјета, с обзиром на то на законска рјешења да неке правилнике сам министар доноси, мислим да то може изазвати озбиљне проблеме. Цијеним да је значајно и важно да станемо иза наших људи у Републици Српској - каже Кошарац.
Министар безбједности у Савјету министара Ненад Нешић је категоричан - треба пронаћи рјешење које ће бити у интересу Удружења послодаваца саобраћаја и веза.
- Прије свега, нама је битно да људи могу да послују без проблема и да на неки начин остварују зараду, а самим тим, чувају и привреду Републике Српске - истиче Нешић.
Није ово први пут да удружење указује на нерегуларности у раду Министарства транспорта и комуникација. Од хомологације и издавања дозвола за теретни саобраћај, до, како наводе у Удружењу, незаконитог и противуставног преношења надлежности школовања возача и издавања лиценци на ниво БиХ.