Министар унутрашњих послова Републике Српске Синиша Каран упозорио је да је ово одсудан моменат за Републику Српску и ако падне дејтонски Устав, падају сви устави, нагласивши да је повратак на Устав БиХ ситуација у којој сви добијају.
"Наши непријатељи морају бити и те како свјесни чињенице да су судбине Дејтонског устава, Републике Српске и БиХ испреплетане. Ако падне дејтонски Устав, падају сви!", указао је Каран у обраћању у Народној скупштини Републике Српске и поручио да "наша снага лежи у вјери и одлучности да опстанемо као народ и не пристанемо на мајоризацију, те да се више никада неће десити прегласавање српског народа.
Поздравивши предсједника Републике Српске, предсједника Народне скупштине, народне посланике, предсједника и чланови Владе Републике Српске, српског члана и предсједавајућу Предсједништва БиХ, представнике Републике Српске у заједничким институцијама, Каран је упутио посебан поздрав грађанима Републике Српске и окупљеном народу испред Народне скупштине Републике Српске који је, како је нагласио, данас у ствари скупштина српског народа!
Обраћање министра унутрашњих послова Републике Српске у Народној скупштини Срна преноси у цијелости:
Република Српска је створена у миру, 9. јануара 1992. године у процесу распада социјалистичке Југославије, а у складу са универзалним правом народа на самоопредјељење. Тада смо усвојили све државне акте и документе конституишући сопствену државност.
И данас је на снази Устав Републике Српске од 28. фебруара 1992. године! Наш Устав је успоставио систем власти у Републици Српској, обезбиједио поштовање људских права и слобода и поставио темеље на којима градимо Републику Српску више од три деценије. Устав Републике Српске је усклађен са Уставом БиХ, што је кључно за данашњу сједницу Народне скупштине, али и за цјелокупну јавност.
Током Одбрамбено–отаџбинског рата, Република Српска је успјешно одговорила свим изазовима, сачувала своју територију и као државноправни субјекат ушла је у женевске и њујоршке преговоре који су крунисани Дејтонским споразумом.
За одбрану слободе и државности Републике Српске пало је 26.048 јунака и 8.994 цивила. Њихову жртву не можемо, не смијемо и нећемо проневјерити. Увијек ћемо их помињати јер јунаци у ствари умиру када их потомци забораве. Ми нећемо никада заборавити! Слава нашим јунацима!
ИАКО СМО ПРОШЛИ НАЈТЕЖИ РАТНИ ПЕРИОД, ПРИТИСЦИ НА СРПСКУ НИКАДА НИСУ ПРЕСТАЛИ
Иако смо прошли и превазишли најтежи, ратни период и иако смо поднијели огромне жртве зарад слободе, притисци на Републику Српску никада нису престали! Они су се само множили, да би данас, тридесет година након успостављања мира и потписивања Дејтонског споразума кулминирали!
Поштовани грађани и народе Републике Српске, Република Српска је данас под опсадом! Тренутни сазив Народне скупштине Републике Српске и све друге демократски биране институције Републике Српске остаће упамћени у историји и српског народа, али и правне науке, као једини и досљедни чувари оригинерног, изворног Устава БиХ, који је дио међународног споразума и не може се једнострано мијењати! Ми смо једини уставобранитељи!
Данас на овој сједници Народне скупштине говори народ Републике Српске, који нас је и изабрао. Воља народа је изражена преко вас, народних посланика, али и преко Устава Републике Српске. Устав је крајњи израз слободне воље једног народа!
НАРОДНА СКУПШТИНА ЈЕДИНСТВЕНО ДА ОДБАЦИ ВИШЕДЕЦЕНИЈСКО ПРАВНО НАСИЉЕ КОЈЕ ЈЕ КУЛМИНИРАЛО МОНТИРАНИМ И ПОЛИТИЧКИМ СУДСКИМ ПРОЦЕСОМ
Институције Републике Српске немају луксуз да буду или да се праве наивне, зато Народна скупштина Републике Српске, највиши представнички орган власти наше Републике, треба да заузме јединствен и непоколебљив став и да категорично одбаци вишедеценијско правно насиље које је кулминирало монтираним и политички мотивисаним судским процесом против предсједника Републике Српске Милорада Додика и в.д. директора "Службеног гласника" Републике Српске Милоша Лукића.
Народна скупштина Републике Српске има право, али и обавезу да артикулише вољу свог народа и вјерујем да ћете то и учинити на најбољи могући начин за Републику Српску и српски народ.
Поштовани народни посланици, пред вама је Информација о рушењу Устава БиХ, мјерама и задацима у циљу очувања Устава БиХ, која није ништа ново и која не представља ништа што је нама свима непознато, али која на таксативан и тачан начин презентује све подвале, притиске и наметања са којима се сусрећемо током последње три деценије. Ова информација говори о кулминацији свих процеса усмјерених против Републике Српске.
ПРОТИВНИЦИ СРПСКЕ РАДЕ НА ЊЕНОМ РАЗВЛАШЋИВАЊУ И РУШЕЊУ
Противници Републике Српске и свих њених грађана неуморно, још од 1995. године, када смо приступили државној заједници БиХ, раде на њеном развлашћивању и рушењу.
Тинта на Дејтонском споразуму се није ни осушила, а наши непријатељи – дио међународне заједнице и домаћи фактори, злоупотребљавајући већ ионако неуставне институције и грабећи за себе овлашћења без било каквог правног основа, кренули су да врше правно насиље, политичке и финансијске притиске, са јасним циљем: развлашћивање Српске, сијање страха, стварање неповјерења у наше институције, а све то како би довели до краха и краја Републику Српску.
Упозоравам вас, уважени народни посланици, исто тако упозоравам и наш слободарски народ који је окупљен испред највишег законодавног дома у Српској, али и све грађане који добро разумију тренутну ситуацију да послије овог процеса може нестати Република Српска! Зато смо данас сви заједно, зато данас и сутра у Бањалуци засједа српски народ. Зато смо сабрани, јер само када смо ми сложни, у стању смо да обранимо наш Устав и Устав БиХ, наша права као конститутивног народа и нашу Републику Српску!
Уважени народни посланици, подсјетићу вас да је Дејтонски мировни споразум међународни уговор чије су стране потписнице Република БиХ, Република Хрватска и Савезна Република Југославија (као држава опуномоћена од Републике Српске Споразумом од 29. августа 1995. године да потпише основни текст Споразума), а свих 11 анекса Дејтонског споразума потписала је Република Српска непосредно у своје име.
ПОЗИЦИЈУ И СТАТУС УГОВОРНЕ СТРАНЕ НЕ МОГУ ДА НАМ ОДУЗМУ, ТАЈ СТАТУС СПРЕМНИ СМО БРАНИМО
Република Српска је страна у Дејтонском споразуму. Дејтонски споразум је мировни уговор, темељни документ који је настао на начелима Повеље Уједињених нација али и других међународних докумената. Од када смо ставили свој потпис на Дејтонски споразум ми неуморно чувамо Устав БиХ и посматрамо га као једини могући нормативни оквир за заједнички живот у БиХ.
У свим уставима на цијелој земаљској кугли два су принципа кључна. То је принцип уставности и законитости, а они су прије свега биће сљедећег принципа којег зовемо владавина права и правна држава и они се налазе у преамбули Устава БиХ.
Основ уставног државног уређења федералне државне заједнице БиХ су женевски и њујоршки принципи који су директно уграђени и разрађени у Уставу БиХ, а никако не АВНОЈ-евски или ЗАВНОБиХ принципи. Република Српска је била страна преговарач и током женевске и њујоршке конференције. Позицију и статус уговорне стране не могу да нам одузму и тај статус смо спремни да бранимо!
РУШЕЊЕМ УСТАВА СРПСКЕ, РУШИ СЕ И УСТАВ БиХ, А ТИМЕ И ДЕЈТОНСКА БиХ
Подсјетићу да је дејтонски Устав у супремацији у односу на Устав Републике Српске, али такође треба истаћи и да је Устав Републике у потпуности усаглашен са Уставом БиХ. Стога мора бити јасно да се подривањем и рушењем Устава Републике Српске руши и Устав БиХ, а тиме и дејтонска БиХ.
Урушавање дејтонске позиције Републике Српске у намјери унитаризације и централизације БиХ доминантно се вршило преносом надлежности са ентитета, са Републике Српске, на ниво БиХ, те данас можемо констатовати да имамо пренесене неке од кључних надлежности са ентитета на ниво БиХ, а да се није промјенило ни слово Устава БиХ. И нас окривљују да не поштујемо Устав БиХ?! Ми у ствари једини и чувамо и штитимо Устав БиХ!
Уставом БиХ, чланом III тачке 1, 2, 3, 4 и 5 утврђене су надлежности и односи између институција БиХ и ентитета. У надлежности институција БиХ децидно су наведене сљедеће надлежности: спољна политика, спољнотрговинска политика, царинска, монетарна политика, финансирање институција и међународних обавеза БиХ, политика и прописи за усељавање, избјеглице и азил, спровођење кривичних закона на међународном плану и између ентитета, укључујући и односе са Интерполом, успостављање и функционисање заједничких и међународних комуникација, регулисање саобраћаја између ентитета и контрола ваздушног саобраћаја.
Према одредбама и данас важећег Устава, БиХ има само два министарства у Савјету министара, који је искључиво помоћно тијело Предсједништва БиХ!
"ДОДАТНЕ НАДЛЕЖНОСТИ" НА НИВОУ БиХ МОГУ СЕ УСПОСТАВИТИ САМО САГЛАСНОШЋУ ЕНТИТЕТА
У члану III/5 регулисане су и "додатне надлежности" у смислу да БиХ може преузети надлежности ентитета у оним стварима о којима ентитети постигну сагласност, стварима које су предвиђене у анексима од 5 до 8 Дејтонског споразума или које су потребне за очување суверенитета, територијалног интегритета, политичке независности и међународног субјективитета БиХ. Такође, истом тачком дата је и могућност оснивања додатних институција за потребе вршења додатних надлежности.
Дакле, додатне надлежности на нивоу БиХ се могу успоставити само сагласношћу ентитета! Све оне додатне надлежности које су продукт наметања, присиле или уцјене имају процесну грешку у својој основи и никада неће бити уставне, јер су их предлагали, наметали или под присилом уводили они који на то немају право!
Измјене и допуне Устава БиХ као двостраног међународног уговора, могу се вршити искључиво споразумом ентитета као страна потписница, у складу са Бечком конвенцијом о праву међународних уговора.
Уважени народе и народни посланици Републике Српске, констатација Бадинтерове комисије о распаду СФРЈ је била основ за стварање нових држава од бивших федералних јединица уз напомену да је Устав СФРЈ предвиђао самоопредјељења народа, а не федералних јединица или тадашњих република. Тако се распала и бивша СР БиХ, а на истом принципу распада и принципу самоопредјељења народа настала је Република Српска.
РЕПУБЛИКА СРПСКА ЈЕ ДРЖАВНОПРАВНИ СУБЈЕКАТ
Иако многе боли историјска чињеница да је Република Српска била држава са пуним капацитетом у периоду од 1992. до 1995. године, она је трајна, правна, територијална и политичка категорија. Република Српска је државноправни субјект.
Веома је битно истаћи да је Вашингтонски споразум, којим је успостављена и основана Федерација БиХ, садржавао и "Оквирни споразум о успостављању конфедерације између Републике Хрватске и Федерације БиХ", и то је недвосмислена потврда чињенице да је данашња БиХ конфедерација, те јасан доказ о самосталности Републике Српске.
Република Српска је свој пуни суверенитет унијела у државну заједницу БиХ и од тог тренутка па до данас је непоколебљиви стражар слова Устава БиХ и Дејтона.
Међутим, против нас се непрекидно води хибридни рат, и то на начин да рушилачка, ратнохушкачка, антисрпска, антидејтонска и антиуставна политика кроз лажну бригу и тезу о грађанској БиХ, чини све да створи муслиманску, унитарну БиХ.
ПРИМОРАНИ СМО ДА СЕ БРАНИМО СВИМ ПОЛИТИЧКИМ, ПРАВНИМ И ДЕМОКРАТСКИМ СРЕДСТВИМА
Како смо били приморани те несрећне 1992. године да бранећи се уђемо у Одбрамбено-отаџбински рат, тако смо и данас приморани, али и одлучни да се поново бранимо свим политичким, правним и демократским средствима!
И овај пут се суочавамо са истим противницима који не бирају средства да остваре своје злураде циљеве! Њихове насилне интервенције у унутрашња питања Српске и БиХ кроз злонамјерно манипулисање актима, не само да су напад на нашу слободу већ и на наше достојанство. Јасно је да желе коначно и трајно потчинити и понизити српски народ и Републику Српску.
Данас смо чули и саопштење чувеног, непостојећег, неуставног и антидејтонског ПИК-а, тог вијећа стараца које, умјесто да води рачуна о интересима својих држава, непрестано тражи модалитет како би осујетио развој Републике Српске и како би се до последњег слова избрисало и осакатило Устав БиХ. За разлику од ПИК-а и Кристијана Шмита, Народна скупштина Републике Српске је и легална и легитимна институција која има право и обавезу да води рачуна о народу Републике Српске. Нико други на то нема право!
Уважени посланици, ви сте ти који треба да чувате народ Српске и да се о њему бринете, јер вас је народ и изабрао. Нећемо допустити ПИК-у да се бави са нама. О свом јаду нека се забаве!
Највише законодавно тијело Републике Српске не смије дозволити да БиХ постане унитарна и бошњачка држава! Уставноправни и договорени дејтонски оквир БиХ мора се заштитити по цијену свега! Са дејтонском БиХ, њеним изворним Уставом и Републиком Српском, БиХ, њени конститутивни народи и равноправни ентитети, могу слободно егзистирати, а без њих ће бити препуштени вољи туђинаца.
Даме и господо, грађани и народ Републике Српске су непосредно на свим претходним изборима, али и на референдуму одржаном 2016. године подржали национално одговорну политику одбране легалних капацитета Републике Српске која се супротставља унитаризацији БиХ. Дакле, грађани су ти који су јасно на изборима поручили да желе и захтијевају принципијелно политичко дјеловање на заштити Републике Српске, Устава БиХ и слова Дејтона.
ВИШЕ ОД 30 ГОДИНА СРПСКУ ПЛАНСКИ И ПРОМИШЉЕНО РАЗВЛАШЋУЈУ ПРЕДСТАВНИЦИ ДИЈЕЛА МЕЂУНАРОДНЕ ЗАЈЕДНИЦЕ И УНИТАРИСТИ
Поштовани народни посланици, Републику Српску преко 30 година плански и веома промишљено развлашћују представници дијела међународне заједнице, бошњачки политичари и остали унитаристи и то на подмукле начине извргавањем права, које је незамисливо у цивилизованом и правном свијету у 21. вијеку.
Политичким, финансијским и правним насиљем покушали су да нам одузму суверенитет, дио по дио, и да нас избришу са мапе свијета! Не смијемо ни на тренутак сметнути са ума да су суверенитет Републике Српске и право нашег народа да буде свој на своме – светиња, и да свако дирање у суверенитет и у наша права значи ништа мање него радикализацију процеса!
Противници Републике Српске непрекидно, из дана у дан, не бирајући средства стварају нове неспоразуме и нестабилности.
Подсјетићу да је одмах након потписивања Дејтонског споразума, дио међународне заједнице, прво преко високог представника, а касније и Уставног суда БиХ и Суда и Тужилаштва БиХ, Суда за људска права у Стразбуру, Канцеларије високог представника, посредством пресуда за ратне злочине домаћих судова и Хашког суда, санкција појединцима и носиоцима најважнијих државних функција, па и преко политичке злоупотребе покушаја доношења резолуције о Сребреници ушао у процес разградње федералног државног уређења и Устава БиХ и то без његове формалне промјене.
Неуставно и незаконито нарушавање принципа владавине права, консоцијативне демократије, паритета и консензуса, мултиетничке, конфедерално - федералне, сложене државне заједнице БиХ и то у правцу насилне и вјештачке промјене облика државног уређења у унитарнограђанску - основни су разлог што је БиХ нестабилна, неефикасна и нефункционална држава.
БиХ је због других, а не због нас, постала немогућа држава!
Сарајевски унитаристи и други србомрсци у потпуности су изобличили Уставни суд БиХ као институцију, па га таквог, страњског и крњег, без српских судија, користе као оружје против нас.
Уставни суд не представља "надвласт", односно "надуставно" тијело у односу на друге државне, посебно ентитетске органе, парламент, извршне органе и судове, да би могао да доноси одлуке ван овлашћења одређених Уставом. Због тога одлуке оваквог Уставног суда БиХ који је најприближнији страној политичкој организацији, за Српску и не постоје.
БиХ ЈЕ ПРЕТВОРЕНА У НЕУСТАВНУ ЗЕМЉУ ПОД МЕЂУНАРОДНОМ УПРАВОМ, ВИСОКИ ПРЕДСТАВНИЦИ НАЈВЕЋИ НЕПРИЈАТЕЉИ БиХ
Даме и господо, БиХ је претворена у неуставну земљу под међународном управом и усљед антиуставног и уопште антидејтонског дјеловања високих представника који су само до 2009. године наметнули 105 амандмана на уставе ентитета, донијели више од 800 одлука, више од 300 прописа и извршили око 500 смјена лица у само њима знаним и неправним вансудским поступцима без права на жалбу.
Дошло је вријеме да се оголи и питање правне и уставноправне природе аката високог представника. Не улазећи у правну природу, легалност и сврсисходност, сама "бонска овлашћења" ниједним својим словом не дају могућност, нити овлашћења високим представницима да доносе и намећу законе и тиме преузимају надлежности парламената у БиХ односно оспоравају надлежности Народне скупштине Републике Српске и надлежности институције Предсједника Републике.
Дакле, високи представници су правним насиљем, притисцима, уцјенама, пријетњама, смјенама, суспензијама, наметањима, забранама, блокадама, судским процесима узурпирали законодавну власт у БиХ, а можемо слободно рећи да су тиме постали и највећи непријатељ БиХ и њених конститутивних народа. Обликујући њено државно уређење доношењем нових и измјенама постојећих закона битно су мијењали Уставом утврђене принципе подјеле надлежности.
Поновићу, високи представници нису законодавци, њихово дјеловање је директно кршење Устава, уставних принципа, уставности, законитости, владавине права и правне државе.
ЗАКОНИ СЕ НЕ МОГУ ДОНОСИТИ ПОД ПРИЈЕТЊОМ СИЛЕ ИЛИ НАМЕТАЊЕМ
Морам истаћи да није могуће ни по којем основу оправдати законе који су потекли од високих представника, па чак ни оне који су потом одобрени од Парламентарне скупштине БиХ. Зашто ово кажем и тврдим?! Разлог је прост и једноставан – ни у једној цивилизованој држави закони се не могу доносити под пријетњом силе или наметањем! Све што настане на основу силе и пријетње не може бити озакоњено. Што се грбо роди вријеме не исправи!
ШМИТ НИЈЕ ЛЕГАЛАН ВИСОКИ ПРЕДСТАВНИК
Долазимо и до наредне подвале Републици Српској у вези високих представника, а то је чињеница да су сви високи представници за БиХ именовани релевантном одлуком или резолуцијом Савјета безбједности Уједињених нација, што није случај са Кристијаном Шмитом, који није добио сагласност Савјета безбједности.
Дакле, њемачки дипломата Кристијан Шмит није легалан високи представник, стога његово признање као високог представника у БиХ од одређених домаћих и међународних субјеката представља грубо кршење међународног мировног уговора.
Шмитово дјеловање, кроз правно и политичко злостављање БиХ, је врло промишљено и злонамјерно са јединим циљем - како би политички елиминисао легалног и легитимног предсједника Републике, и на тај начин створио до сада у свијету невиђену праксу да предсједник једне државе кривично одговара за поступање по Уставу.
Уважени посланици Народне скупштине Републике Српске, отворено вас питам све – да ли је Кристијан Шмит вреднији и важнији од цијелог српског народа, од свих грађана и свих оних који су изашли на изборе и остварили своје бирачко право. Да ли је Кристијан Шмит важнији од људи који су за вас гласали?! Који су гласали за баш овај сазив Народне скупштине?! Није, нити ће икада бити!
Има ли ико у овој држави, у Републици Српској ко сматра да Шмит може доносити законе?! Ако има, ако постоји такав, онда је он класични непријатељ Републике Српске и српског народа!
О страним представницима, који у БиХ вијековима долазе са намјером да окупирају и потлаче првенствено нас, православне хришћане, можда најбоље говоре ријечи Иве Андрића из "Травничке хронике" о двојици конзула у Травнику које вриједе и данас: "Кад су једног у чаршији питали који му је конзул милији – француски или аустријски, човјек је одговорио да су оба једнака – један шаров, други гаров. Оно пас, а оно му брат". Ријечи за сва времена!
Уважени народни посланици, долазак у сопственој режији и утицај грађанина Шмита на политичке процесе у БиХ нису засновани на међународном или унутрашњем праву, нити на вољи народа у БиХ или ентитета.
Његово дјеловање, које је правно и политичко злостављање БиХ, искључиво ствара додатне подјеле и подиже тензије. Он је врло промишљено и злонамјерно починио низ корака са јединим циљем - како би политички елиминисао легалног и легитимног предсједника Републике, и на тај начин створио до сада у свијету невиђену праксу да предсједник једне државе кривично одговара за поступање по Уставу и за извршавање Уставом прописаних обавеза.
УСТАВ БиХ РУШЕ НЕ САМО УСТАВНИ СУД И НЕДОСТОЈНЕ ДИПЛОМАТЕ, ВЕЋ И НЕУСТАВНИ СУД И ТУЖИЛАШТВО БиХ УВЕЛИКО РАДЕ НА РУШЕЊУ ДЕЈТОНСКЕ БиХ
И не само да Уставни суд БиХ и недостојне дипломате руше Устав БиХ, него и неуставни Суд и Тужилаштво БиХ увелико раде на рушењу дејтонске БиХ, а подсјетићу вас да су управо Суд и Тужилаштво БиХ настали као плод наметнутих одлука високих представника, Волфганга Петрича и Педи Ешдауна, кроз кршење њихових мандата утврђених Анексом 10 Дејтонског споразума.
Посљедњи ударац Републици Српској, али и дејтонској БиХ је политички поступак пред Судом БиХ против институција предсједика Републике Српске и директора "Службеног гласника Републике Српске". Послије овог процеса нема више ништа. Послије овог процеса можда нас не буде!
ЦИЉ СУДСКОГ ПОСТУПКА - ОДУЗИМАЊЕ ИМОВИНЕ СРПСКЕ И ЊЕН ПРЕНОС НА БиХ; ПРЕДСЈЕДНИК СРПСКЕ ОЗНАЧЕН КАО ГЛАВНА ПРЕПРЕКА ЗА РЕАЛИЗАЦИЈУ ТОГ ЦИЉА
Циљ судског поступка против легалног и легитимног предсједника Републике Српске јесте отварање пута за одузимање имовине Републике Српске и пренос наше имовине на БиХ. Предсједник Додик је до сада досљедно и бескомпромисно чувао уставну надлежност Републике Српске према којој Република има своју имовину и слободно њоме располаже.
Предсједник Додик је означен као главна препрека за реализацију процеса преноса имовине на БиХ. Зато га треба осудити! Е, баш зато нећемо признати такве одлуке и пресуде и баш зато ћемо заштитити Предсједника, као што и он штити Републику Српску и њену имовину!
Поштовани народни посланици, скоро двије године пред Судом БиХ вођен је један од најбесмисленијих поступака у историји правосуђа на овим просторима. Кривични поступак за дјело, које је у законодавство БиХ унијело лице, које себе назива "високи представник", које није изабрано у предвиђеној процедури на функцију са које доноси измјене кључних закона у БиХ, за шта нема овлашћења, и у поступку који није прописан за то, и које чак по законима БиХ није ни ступило на снагу – све то није могуће упоредити чак ни са бањалучким велеиздајничким процесом.
Сви они који су се кретали ходограмом који је писала, у заборав послата Клинтон-Бајденова администрација и учествовали у припреми и провођењу овог уставноправног, политичкоправног, па и међународноправног, али никако кривичноправног процеса хтјели су да изврше потпуну верификацију антидејтонске БиХ.
Ово је први пут да се антидејтонско дјеловање проширило и на поступање редовних судова. На овакав драстичан начин путем редовног судовања ствара се једна сасвим друга димензија којом се настоји верификовати све што ни дан данас нема своју уставну основу и упориште.
ОВО ВРИЈЕМЕ НЕОДОЉИВО ПОДСЈЕЋА НА ВРИЈЕМЕ АУСТРО-УГАРСКЕ ОКУПАЦИЈЕ И СУДОВАЊА ПЕТРА КОЧИЋА
У жељи да створе унитарну и централизовану БиХ у којој ће се питати само Бошњаци из Сарајева, чак су и судове претворили у политичко оружје. Ово вријеме неодољиво подсјећа на вријеме аустро-угарске окупације и вријеме судовања Петра Кочића. Знали смо и онда, а вјерујем да ћемо знати и данас да се ослободимо окупације!
Ако данас случајно поклекнемо немојмо мислити да на ред неће доћи и Народна скупштина Републике Српске, као и било који појединац и институција која се не повинује њиховим диктатима. Зар мислите да ће ико бити поштеђен?!
Зато им са овог мјеста гласно морамо поручити да не прихватамо и да одбацујемо све радње, поступке, одлуке и друге акте у наведеном поступку као неуставне и супротне међународном праву.
Даме и господо, институције Републике Српске су непрекидно и активно пружале легалан и легитиман отпор на све неуставне и незаконите насртаје на наш суверенитет, субјективитет и независност у Уставом одређеним односима унутар БиХ. Изнад свега је Република Српска и данас говоримо о одбрани њених институција. Ми говоримо о нашем голом опстанку!
СРПСКА ДОКАЗАЛА ДА ЈЕ ДЕМОКРАТСКО ДРУШТВО, ПОШТУЈЕ И РАЗУМИЈЕ РАЗЛИЧИТОСТИ
Током 33 године постојања Република Српска је доказала да је отворено и демократско друштво и да смо искључиво опредијељени и отворени за мир и суживот свих грађана, без обзира на националну или вјерску припадност, политичко или идеолошко опредјељење.
У Српској се поштују и разумију различитости. Она је сигурно друштво и сигурно мјесто за живот за све који желе да је развијају и унапређују. Наша права и интересе никада нисмо и нећемо остваривати на штету било ког другог народа и ентитета. То смо доказали небројено пута кроз историју, само су други заборавили да смо им вјечито помагали, па су нам брзопотезно поново забијали нож у леђа.
ПОВРАТАК НА УСТАВ БиХ ЈЕ СИТУАЦИЈА У КОЈОЈ СВИ ДОБИЈАМО
Република Српска, спремно и са радошћу, дочекује историјски повратак на свјетску сцену заштите и уважавања традиционалних вриједности, поштовање воље народа изражене на изборима, као и враћање суверенитета држава и права народа као темеља међународних односа.
Промјеном глобалне политике у ону која јасно осуђује мијешање у унутрашња питања државе од стране других држава или међународних организација, свијет ће коначно бацити у заборав све оне као што су њемачки дипломата Шмит, Клинтон-Баједнова администрација и њихови помагачи, који су нас увели у мрак. Тај мрак ће нестати, а они ће бити заборављени као да никада нису постојали, док ће свијет, ослобођен њихових утицаја, поново засијати у свјетлости истине и слободе.
Данас дјелују тако живо ријечи Иве Андрића који је писао да "не постоји у Европи тако беспутна земља као што је Босна". То је земља која је имала шансу. Међутим, превише су се коцкали са њом желећи већи добитак, а на крају би могли остати потпуно празних шака.
Повратак на Устав БиХ је ситација у којој сви добијамо. Требало би да прихвате нашу понуду и да се напокон почну понашати у складу са уставом.
Даме и господо, народни посланици, Република Српска је економски и политички јака, чврсто стоји усред свих изазова и не повлачи се ни пред највећим притисцима. У нашој борби нисмо сами. Република Српска има искрене савезнике и пријатеље у Европи и широм свијета, који не само да нас подржавају, већ нам безусловно пружају сву помоћ и заштиту која нам је потребна да наставимо даље, јаче и сложније.
Наши пријатељи знају да смо ми на правом путу и стоје уз нас. Република Српска ће наставити да се развија, да напредује и да буде примјер свима који вјерују у правду, слободу и суверенитет!
Уважени посланици, пред Народном скупштином Републике Српске и пред српским народом су три могућа исхода у вези са Дејтоном, посебно његовим Анексом четири: први подразумијева одржавање у животу оваквог намученог дејтонског поретка који постепено Републику Српску претвара у празну љуштуру и тек административну јединицу, други је креирање новог устава, али само уз сагласност три народа и два ентитета, док трећи исход подразумијева враћање у пређашње стање, на једино уставно стање, на Устав БиХ, на који смо пристали и који смо те 1995. године потписали.
НИ У ЈЕДНОЈ ВАРИЈАНТИ НЕЋЕМО ДОПУСТИТИ ДА НЕСТАНЕ РЕПУБЛИКА СРПСКА; НЕМАМО НАМЈЕРУ ДА СЕ ПРЕДАМО!
Ни у једној варијанти нећемо допустити да нестане Република Српска! У то будите сигурни! Можда ће неке друге творевине нестати, али Република Српска је преживјела много шта и не намјерава да се преда!
Ми смо дужни, цијенећи сврсисходност балзамовања измасакрираног Дејтона, размишљати и о отварању разговора о процедури гашења, а која је дефинисана Конвенцијом о уговорном праву из 1969. године, као и о повратку на фабричка подешавања из 1995. године.
Подсјетићу да је Чланом 60. Бечке конвенције о праву међународних уговора, под називом "Престанак или суспензија примјене уговора као посљедица његове повреде", регулисано сљедеће: "Битна повреда двостраног уговора од једне стране овлашћује другу страну да се позове на повреду као на узрок престанка уговора или суспензије његове примјене у цијелости или дјелимично".
С тим у вези, Република Српска има право да позива Федерацију БиХ као другу страну да се изјасни о враћању на досљедну примјену Дејтона као међународног уговора.
Уколико се Федерација БиХ не изјасни о досљедној примјени Анекса четири Дејтона, односно Устава БиХ Република Српска као страна потписница има пуно право да предузме одлучне кораке у складу са међународним правом.
У свим наведеним могућим варијантама Република Српска има капацитет да заштити народ, јер има државотворну снагу и легитимно право да постоји и опстане у државном уређењу које сама одреди, као што то имају и други народи у БиХ.
НИКАД ВИШЕ СЕ НЕЋЕ ДЕСИТИ ПРЕГЛАСАВАЊЕ СРПСКОГ НАРОДА!
Поштовани народни посланици, ово је одсудан моменат за Републику Српску. Наша снага лежи у вјери и одлучности да опстанемо као народ и не пристанемо на мајоризацију! Никад више се неће десити прегласавање српског народа!
Наши непријатељи морају бити и те како свјесни чињенице да су судбине Дејтонског устава, Републике Српске и БиХ испреплетане. Ако падне Дејтонски Устав, падају сви!