Они који немају своју културу, имају проблем, поручио је то митрополит дабробосански Хризостом, на Трећем научном скупу "Српски средњовјековни споменици из Босне и Хума – проучавање Чајничког јеванђеља".
Каже да се овај скуп одржава под сјенком покушаја квазинаучника из Федерације БиХ да се још један српски споменик а то је Чајничко јеванђеље, отме и припише некој непостојећој култури.
„Како неки народ може бити средњовјековни ако нема своје средњовјековне културе? И зато покушавају да отму оно што је наше национално и кажу то је наша слика, то смо ми. Не, ми кажемо: Ви покажите шта је ваше, ми ћемо поштовати, али морате поштовати оно што је српски народ, СПЦ кроз вијекове стварала, не само овдје, него стварала свуда на Балкану, почев од Свете Горе па све до Беча“, поручио је митрополит дабробосански Хризостом.
Српски народ и СПЦ је скоро читав вијек суочена са проблемом и програмом отимачине културних добара и културе. Зато и Академија наука и умјетности Републике Српске уз сарадњу са САНУ-ом жели да јасно покаже шта је то српско наслијеђе.
„Јер се налазимо у фази када се мијења или врши ревизија историје, не на историјским изворима, већ на измишљеним и другим схватањима једног броја научника из овог окружења“, рекао је Драго Бранковић, Генерални секретар Академије наука и умјетности Републике Српске.
„Наравно да је у протеклом периоду СПЦ била метаодређених спекулација у вези са Чајничким јеванђељем, али је непобитна чињеница да је Чајничко јеванђеље нешто што припада СПЦ, она је власник тога рукописа и наравно традиционално њој и припада“, рекао је Владислав Топаловић, декан Православог богословског факултета „Светог Василија Острошког“ у Фочи .
Поручено са скупа да Чајничко јеванђеље није никаква “босанска књига”, како то представљају у Федерацији. Оно је српско рукописно јеванђеље, које је саставни дио једне шире Црквенословенске и Српскословенске писмености Рашке и Хума.