Народни посланик Игор Жунић каже у емисији АТВ-а да Република Српска равномјерно развија све општине, али да постоје поједини градоначелници који одбијају инвестиције јер се плаше да ће их онда неко побиједити на изборима.
"Република Српска се озбиљно развија. Ради путеве, хидроцентрале, болнице, то је све видљиво. Развија сваки свој дио и сваку локалу заједницу. Не постоји ниједна гдје Српска није интервенисала са неком инвестицијом. Постоје задовољства и незадовољства. Када бих ја говорио о граду из којег долазим могао бих рећи да ни ја нисам задовољан, можда се могло у Дервенту више од стране Владе уложити, такав смо једноставно народ. Али, да би се улагало негдје прије свега треба да постоје пројекти, треба да буду ријешена имовинско-правна питања, да постоји воља да се негдје улаже. Ми имамо неколико градоначелника и начелника који не дозвољавају инвестиције. Спремни су због тог популизма да зауставе развојне процесе плашећи се да ће их неко побиједити на изборима. Сигуран сам да је основни циљ Владе и СНСД-а равномјеран развој Републике Српске и мислим да се иде у том правцу. Очекујем веће инвестиције у Херцеговини у тој путној инфраструктури која је највећи проблем. Али ако би говорили о инвестицијама у Херцеговини у неким другим секторима, то је далеко изнад ових дијелова гдје живим ја. Положај Српске је такав да неке општине и градови имају бољи саобраћајни положај још из бивше СФРЈ. Дервента је мјесто које се налази на неким чворишту путева. То је омогућило бржи привредни развој. Друге општине можда имају тежу комуникацију, па је и то проблем са инвеститорима", каже Жунић.
Он говори да је приоритет Српске завршити аутопут Бањалука - Београд.
"Да све болнице уредимо и изградимо, да кренемо у инфраструктурне пројекте у хидроенергетском сектору, у вјетро паркове и оно што можемо ми да понудимо. У тој расподјели свака општина и локална заједница треба да добије свој дио колача. Ако говоримо о мањим пројектима, као што су изградња обданишта, школе, пута, водовода, не постоји ниједна локална заједница без обзира ко се у њој налазио да није имала подршку Владе, уколико је то жељела. Ако имамо неког као што је градоначелник Бијељине и ко практично бојкотује све развојне пројекте и ради против њих онда можемо да имамо проблем. Радити незаконито је кажњиво. Имам осјећај да два градоначелника у два највећа града у Републици Српској нису разумјели ни шта је закон ни како функционише буџетски систем, ни шта значи када прекорачите своја овлаштења, ни када радите мимо одлука скупштине".
Жунић је подсјетио и да је легализација објеката у Републици Српској бесплатна, а да је закон усвојен у Народној скупштини.
"Легализација је бесплатна за све. Закон смо ми усвојили у НСРС и омогућили да сви они који су изградили своје објекте до доношења закона имају право и могућност да то легализују. То је нешто што би требало да буде опште познати, али генерално у јавности није. Онда неко ко мисли да је политички мудрац проба да то законско рјешење убаци у неку локалну одлуку која без тог законског рјешења не би могла да постоји. Можда дио бирачког тијела завара, али јасно је да је легализацију омогућила ова Влада и НСРС својим одлукама. Локалне заједнице имају обавезу да буду на руци људима и да је примјењују.
У свакој локалној заједници може више да се уради. Жунић за Дервенту истиче да је неопходна повезаност на аутопут Добој - Бањалука.
"Када бих ја говорио о својој локалној заједници и о томе што нисам задовољан, а што је могла да ради Влада или НСРС, првенствено бих мислио на повезаност на аутопут Добој - Бањалука. Највећи дио аутопута Добој - Бањалука пролази кроз Дервенту, а Дервента нема излаз. Не волим да причам о ранијим властима, али када је усвајан просторни план Српске и када су се дефинисале трасе, СНСД није био на власти. Дервента је имала народне посланике који се нису укључили у те процесе. Када сам постао народни посланик затекао сам траку без дефинисане излазне петље за Дервенту. Људи из Прњавора који су тада били на власти нашли су начин да тај излаз са аутопута приближе Прњавору. Сада са мојом иницијативом, уз подршку Владе, министарстава ушли смо у измјену просторног плана, нацртали смо петљу, сада се креће у пројектовање и изградњу. Имамо обавезе да дијелове путева који су из Дервенте и Станара локални, треба Влада да донесе одлуку да буду регионални јер на њих треба да се закачи петља", каже Жунић и поручује:
"Добра је ствар што је Дервента озбиљан индустријски град, па смо одмах поред петље предвидјели велику пословну индустријску зону која може имати везе са Добојем и Станарима. Мислим да је то значајан пројекат за који очекујем да ће у наредном периоду бити урађен. Не бих волио да се ово злоупотријеби у смислу предизборне приче јер те ствари се не обећавају у минут-два. Поента визије је обезбиједити те стратешке документе и обезбиједити новац".