Нова сезона Формуле 1 ускоро почиње и многа интересантна дешавања су пред нама, као и почетак нове ере Астон Мартина са Адријаном Њуијем на челу.
Са великим нестрпљењем се ишчекује сарадња Адријана Њуија и Фернанда Алонса па је јасно да ће Астон Мартин бити најзанимљивији тим за гледање о годинама које долазе.
Адријан Њуи је пре Астон Мартина радио за Ред Бул од 2006. године, а претходно је био дио Мекларена, претходно Вилијамса, а у Лејтон Хаусу је био у својој првој Ф1 сезони.
Свуда је био Ф1 шампион (осим у Лејтон Хаусу) и са разлогом се сматра једним од најбољих инжењера који су икада виђени, а и често се цитирају ствари из његове књиге "Како направити ауто".
Једна од ствари из те књиге је потврда чињенице да Њуи не користи програме за моделирање и конструисање већ сам црта на табли или на папиру уз помоћ оловке, што су му из Астон Мартина моментално омогућили и почетак нове ере и нове радње недјеље овјековечили фотографијама на друштвеним мрежама.
Адријан Њуи има 66 година и претходних 19 је провео у Ред Булу, па је његов долазак у Астон Мартин најављен као "бомба" минулог љета, а оно право се очекује од 2026. године када на снагу ступе нова правила.
Стручњаци кажу да се његов рад већ примјећује и да сарадња Астон Мартина и Хонде (произвођач мотора) може да буде велика ствар, а познато је колико је Лоренс Строл амбициозан и колико га успех занима.
Астон Мартин је у Бахреину током тестирања крио карте и имао најмање извезених кругова, док су резултати били осредњи и нису привлачили пажњу.
Толико неупадљиво да је упадљиво. Парадокс.
"Иницијалне информације које долазе од Ленса Строла и Фернанда Алонса говоре да напредак постоји, али смо пронашли и одређене сегменте који захтевају већи фокус и адаптацију. Још увијек је рано да нешто осуђујемо и говоримо о томе шта смо урадили током зиме и да се поредимо са конкуренцијом. Фокусирани смо на себе и развој наших болида, напорно радимо и скупљамо податке (телеметријске и директне) и спремамо се за почетак тркања", рекао је Енди Кауел, нови тимски директор Астон Мартина.
Астон Мартин се узда у његов шампионски педигре и нада се да ће сарадња са живом легендом Фернандом Алонсом бити успјешна.
Кауел је у разговору за "Скyспортс" открио колику слободу ће имати Адријан Њуи, па поручио:
"Адријан је веома компетитиван, а уједно и веома креативан и ми као организација морамо да подстичемо то, а не да га укрућујемо и укалупимо. Сви људи из креативне сфере, приватно и пословно, знају какво им је окружење неопходно и каквим људима би требало да буду окружени. Ми ћемо се потрудити да им дамо најбоље могуће алате, аеро тунеле, просторије за рад на сваком пољу и нивоу (ЦФД, фабрика, собе за заваривање итд) и надамо се да ће све те ствари инспирисати креативне људе и извући најбоље из њих", рекао је Енди Кауел.
По први пут још од 2019. године ће прва трка у сезони бити вожена у Мелбурну, градска стаза ВН Аустралије, а биће одржана током викенда од 14. до 16. марта, преноси б92.