У Бањалуци поново саобраћајни колапс. У насељу Борик, на раскрсници код кампуса, формирале су се велике гужве. Код Тржног центра у функцију је пуштен кружни ток који још увијек није завршен. То додатно доприноси стварању гужви.
Ништа боље није ни у другим дијеловима града. Ништа ново, рекло би се.
Неки покушавају да избјегну колапс тако што покушају да користе градски превоз. Ту почиње нови круг пакла.
"Сад иде једном страном, сад другом, сад касни",
"Не зна се ни кад полази, нити кад долази. Једино извјесно је чекање...", говоре нам грађани.
"Скупа карта, с обзиром да одем у Београд, кад је овдје била 2,30 КМ у Београду је била 50 динара, то је мање од марке, онда користиш то временски, вриједи. Скуп, изузетно скуп и лош квалитет превоза", додају.
Стручњаци кажу да се,у препознатљивом бањалучком бренду званом саобраћајни колапс, не треба надати никаквом побољшању.
"С обзиром да имамо оволике гужве које трају мјесецима, бићу слободан да кажем и годинама уназад, не можемо да очекујемо да ће аутобуси пратити редове вожње, јер једноставно физички нису у могућности да возе по одређеним рутама и да возе по плану вожње", каже Никола Ћопић, инжењер за безбједност саобраћаја.
Кориснике јавног превоза прошле године обрадовала је информација да студија јавног превоза доноси јефтиније карте, од 1,50КМ, чешћи број линија и бољи квалитет возила. Умјесто свега тога путници су добили ријетке поласке аутобуса који, и онда када их има, касне по више од сат времена. Како кажу, чини се да ни то није довољно, па су карте међу скупљима у Европи.
Много је приједлога Бањалучана рјешење овог проблема. Неки су, између осталог да карта вриједи два сата, да се са том једном картом може возити у свим правцима или смањење цијене карте. За почетак би било одлично, кажу путници, да једноставно добију услугу коју су и платили.