Замјеник предсједавајуће Савјета министара Сташа Кошарац рекао је да је једини приоритет политичког дјеловања "тројке" наношење штете Републици Српској и њеним институцијама.
Кошарац је навео да СНСД за разлику од "тројке" води конзистентну политику засновану на ставовима институција Републике Српске и у складу са позитивним законским прописима, од чега неће одступити.
"То што они покушавају да дођу до даха одласком /бившег амбасадора САД Мајкла /Марфија и да слушају /Кристијана/ Шмита, то је њихова политика, али нема њихове конзистентне политике у институцијама гдје доносимо одлуке", рекао је Кошарац новинарима након сједнице Савјета министара.
Он је упитао како је могуће да је "тројка" против СНСД-а, а гласа за све одлуке које предложе министри из ове странке?
Кошарац је навео да представници "тројке" не желе да се усвоји буџет институција БиХ и да су прије коригованог текста нацрта буџета рекли да ће наћи полуге како буџет не би био усвојен у Предсједништву БиХ и Представничком дому Парламентарне скупштине БиХ.
"Ово рјешење је законито и једино могуће у овом тренутку и нико не бјежи од обавеза, али се прави политички спин и наратив да Република Српска нешто блокира и да није за одређена рјешења", рекао је Кошарац и додао да српски представници не блокирају усвајање буџета.
Иако Српска није задовољна одређеним политичким односима у БиХ као што су неуставне институције или то што "тројка" заједно са Шмитом нарушава Дејтонски споразум, каже Кошарац, одређене елементе води у складу са ставовима институција Републике Српске.
Он је оцијенио да је много позера који једну причу причају медијима, а другу у институцијама гдје се доносе одлуке, а трећу у Сарајеву.
РОМОСТ ИНСТИТУЦИЈА БиХ У РЈЕШАВАЊУ ПРОБЛЕМА ПРЕВОЗНИКА
Министар спољне трговине и економских односа у Савјету министара Сташа Кошарац указао је на то да институције БиХ, због сервилности према ЕУ, одбијају да ставе на дневни ред проблем превозника из Републике Српске и Федерације БиХ /ФБиХ/ у вези са ограничењем њиховог боравка у земљама Уније.
Кошарац је рекао да Савјет министара ни 10 мјесеци од доношења закључака о предузимању активности с циљем изузимању возача из ограничења боравка на територији ЕУ не зна шта је урадио министар саобраћаја и комуникација Един Форто.
"То је недопустиво. Проблем се не може ријешити тако што ћемо га ингорисати и правити се да се није десио. Имамо врло јасну поруку превозника да имају нагомилане проблеме, застоје на граничним прелазима, те проблем са кретањем и с тим да им наша ДКП мрежа није сервис у земљама у којима имају проблем", рекао је Кошарац новинарима у Сарајеву.
Он је навео да је, иако нема уставну надлежност, то питање потенцирао на сједници Савјета министара.
"Имао сам амбицију да се данас предсједавајућа /Савјета министара Борјана/ Кришто обрати предсједавајућој Европске комисије /Урсули фон дер Лајен/ и тражи хитан састанак. Није тачно да БиХ и њене институције не могу да преговарају са институцијама ЕУ. Увијек имамо ментални застој у дијелу структуре који долази из БиХ да је то што каже ЕУ свето слово", упозорио је Кошарац.
Он је истакао да треба обезбиједити суверенитет институција БиХ у преговарању са ЕУ, те подсјетио да је Споразум о стабилизацији и придруживању билатерални споразум у којем је једна страна БиХ, а друга ЕУ.
"Мора се много активније радити на овом питању. Не желим да од овог правим политички поблем, ово је привредни проблем, проблем егзистенције људи", рекао је Кошарац и истакао да је неопходно инсистирати да се направе одређени изузеци када је ријеч о превозницима.
Он је нагласио да ће инсистирати да Форто по повратку из САД достави Криштовој информацију о томе шта је урађено, како би се тражило од институција ЕУ да се преговара.
"Инсистираћу да Форто по повратку са екскурзије из САД, јер нико не зна зашто је отишао у Америку изузев да блати предсједника Републике Српске Милорада Додика, као што то ради на сваком кораку, достави Криштовој информацију како би се даље поступало и тражило од институција ЕУ да се о томе преоговара. Мислим да се то треба убрзати", рекао је Кошарац.
Он је указао на сложеност ситуације, додајући да остаје да се види да ли ће Форто, који 10 мјесеци ништа није урадио по овом питању, у року од три дана дати информацију.
"Да ли је ЕУ пријатељ свима овдје? Како је могуће да се од нас тражи испуњавање ригорозних стандарда, а онда када ми тражимо одређену врсту блажих стандарда за БиХ то није могуће?", упитао је Кошарац.
Он је упитао и како је могуће да сваки пут када се желе донијети мјере да се заштити домаћа производња у Републици Српској и ФБиХ не постоји слух у ЕУ за тако нешто?
"ЕУ се бави заступањем искључиво својих интереса. И ми имамо право да штитимо наше интерсе", рекао је Кошарац .
Он је нагласио опредјељење да се о проблему превозника на билатералној основи расправља са инстиутицјама ЕУ.
"Постојао је став на Савјету министара да радимо регионално. Не бјежимо ни од регионалног приступа. Када ће који министар или предсједник владе одговорити из региона и прихватити нашу иницијативу да преговарамо са институцијама ЕУ, на то нико од нас не може дати одговор", рекао је Кошарац.
Превозници окупљени у Конзорцијуму "Логистика БиХ" најавили су за 28. април потпуну блокаду друмског саобраћаја, уколико им не буду испуњени захтјеви, и то заштита возача БиХ од забране уласка у ЕУ, поврат акциза, дигитализацију царинских и граничних процедура, те административно растерећење трошкова пословања.