Федерална управа полиције проводи велику акцију “Коридор” која се односи на изградњу дионице Врандук – Понирак.
Досад је приведено укупно 15 особа, међу којима су бивши директори Аутоцеста ФБиХ Аднан Терзић и Елмедин Володер, као и низ других бивших и садашњих извршних директора Аутоцеста ФБиХ, пише "Бизнисинфо.ба".
Како смо објавили, припадници ФУП-а су расписали потрагу за Ахметом Муратом Туркоглуом, генералним директором предузећа “Азвирт подружница Сарајево” која гради споменуту дионицу.
Споменута дионица се налази код Зенице.
Сумња се да је фалсификовањем документације дошло до напумпавања цијена чиме су појединци наводно остварили вишемилионску корист. Причињена штета се наводно мјери десетинама милиона евра.
О дионици Врандук – Понирак
Уговор о изградњи дионица Врандук – Понирак потписан је 15. маја 2019. године. Извођач радова је конзорцијум Азвирт Л.Л.Ц (Азербејџан) и Херинг д.д. Широки Бријег (БиХ).
Надзор над извођењем радова врши конзорцијум ДРИ управљање инвестицијама д.о.о. (Словенија) – ДИВЕЛ д.о.о. Сарајево (БиХ).
Вриједност Уговора за изградњу је 76.592.799 евра с ПДВ-ом, а средства су осигурана путем ОПЕК Фонда за међународни развој (ОФИД). Предвиђени рок изградње био је 24 мјесеци односно аугуст 2021. године.
Опис дионице
Траса ауто-пута дионица Врандук – Понирак је дио дионице Поприкуше – Зеница сјевер (Доња Грачаница) која се на сјеверу наставља на поддионицу Немила – Врандук и на југу на поддионицу Понирак – Враца.

Холестерол није повишен од сланине и јаја, већ од ове двије ствари: Уништавају јетру и гомилају сало
Укупна дужина дионице према пројекту износи 5,3 километра. Од објеката на траси се издвајају мостови Врандук 1 (Л=390 м) и Врандук 2 (Л=340 м) који се изводе технологијом конзолне градње и тунел Врандук (Л=400 м) те три мања вијадукта укупне дужине 300 м.
Специфичност трасе је тлоцртно и висински раздвојен лијеви и десни колник ауто-пута због чињенице да се ауто-пут протеже кроз јако стрме падине.
Ауто-пут се налази у већем дијелу у засјеку због чега је испројектован значајан број високих потпорних зидова који ће се радити технологијом армиране земље.