Како изгледа бити млада жена, у другој држави чији је језик потпуно непознат, на академији гдје доминирају мушке колеге, па се треба изборити за своје мјесто, зна Драженка Панић.
Са непуних 21 годину, спаковала је ствари и из малог Кнежева, запутила се у Грчку, у Атину на Војно-ваздухопловну академију. Данас је једина жена пилот у Оружаним снагама (ОС) БиХ.
- Изабрала сам студије на Војно-ваздухопловној академији, првенствено због страственог интереса за ваздухопловство. У почетку сам размишљала о каријери у полицији, али се неочекивано отворила прилика за војну службу што ме је касније довело до могућности студирања у Грчкој - каже Драженка за портал Херцеговина.инфо.
Поред саме Академије, која захтијева предан рад и посвећеност, Драженка је била у још већем проблему. Грчки језик јој је био стран и у старту је била корак иза свих колега којима је то матерњи језик. Али када се удруже снага и жеља за успјехом, немогуће не постоји.
- Најизазовнија препрека, током школовања био је управо језик са којим сам се тада први пут сусрела и који је био изузетно тежак. Након језичке баријере, додатне потешкоће су биле те што тамо нисам имала никога од породице. Ипак, упознала сам доста дивних људи, са којима сам и данас у контакту и вјерујем да ћемо остати доживотни пријатељи – истакла је Драженка која је и Академије, након пет година школовања, изашла као најбољи страни студент у класи.
Када прође теоријски дио, када се научи и знање доведе до савршенства, треба бити спреман на оно за што се годинама школовала. Пилотирање. Колико год се научила сва правила, процедуре како се што ради, није свеједно сјести у кабину и кренути.
- Када сам имала први "соло лет" (самостално летење без инструктора), прије самог уласка у авион је постојала мала трема, али када сам изашла на писту за полијетање и у моменту полијетања, сва трема је нестала. Једноставно мораш бити фокусиран на тренутак и да урадиш све исправно, онако како си научио са инструктором – каже она
Данас, на авиону "Diamond Katana" има 48 сати налета, а на хеликоптеру чија је обука још увијек у тoку има 11 сати налета и ту још увијек лети са инструктором.
Самостални лет јој је све ближи, потребно је да испуни норму броја сати летења с инструктором.