АТВ Јутро

Како се мјери гледаност ТВ станица и како се манипулише бројевима

  • Извор: АТВ
  • 28.05.2024. 14:17

У БиХ више нема ко да мјери гледаност, мада, питање је како се то радило и до сада. Фаворизовањем појединих ТВ станица АМ, агенција која се једина у БИХ бавила истраживањем гледаности ТВ програма, помагала је пуњењу буџета тих фаворита.

Још прије 7 година различите аршине и нефер пословање потврдио је и суд. Иначе, истраживање гледаности је својеврсна подлога за финансирање ТВ станица које стиже од маркетинга.

О цифрама је незахвално говорити, али се то на годишњем нивоу врти и око 60 милиона КМ.

Неправилности и нелогичности су видљиве годинама, каже директор маркетинга и продаје АТВ-а. Дејан Ступар поручује да је неопходно увести ред у ту област.

Мјерењем гледаности медија у БиХ 10 година бавила се само једна агенција

Мјерењем гледаности медија у БиХ 10 година бавила се само једна агенција

Истакао је да је АТВ годинама извјештавала о проблемима у мјерењу ТВ гледаности. Како каже, ријеч је о десетинама милиона КМ које на медијско тржиште у БиХ дођу од маркетинга, а АТВ је, као и већина медија из Српске, годинама била закинута.

"Ми смо увијек за то да се ради по закону и по правилима, транспарентно и да уведемо модернизацију у туи област", рекао је Ступар у АТВ јутру.

Подсјетио је и на примјер који заиста звучи нереално.

У БиХ нема ко да мјери гледаност

У БиХ нема ко да мјери гледаност

"Ми смо један дан добили истраживања која су рекли да смо ми тада имали 0,00 посто, што је сасвим немогуће. Када смо се обратили АМ-у за званично објашњење, они су рекли 'Ви сте тај дан имали квар у БХ Телекому и нисте били видљиви у БХ Телекому'. У реду, БХ Телеком је један од кабловских оператера, није спорно. Али, шта је са Телекомом Српске, шта је са другим примарним оператерима у Републици Српској? То само по себи говори да пиплметри нису били добро распоређени, да је Република Српска у томе била више него закинута и наши медији", објаснио је Ступар.

О томе како се мјери гледаност ТВ станица и како се манипулише бројевима детаљније погледајте у видео прилогу.

Пратите нас и путем Вибера

  • 18:55 Маркетинг

    Блок економско-пропагандног програма.

  • 19:00 АТВ Вијести

    Центална информативна емисија АТВ-а у којој доносимо преглед најважнијих информација и догађаја из земље, региона и свијета тачно у 19 часова.

  • 19:40 Маркетинг

    Блок економско-пропагандног програма.

  • 19:42 Спорт

    Преглед најважнијих дневних спортских дешавања и информација из земље, региона и свијета.

  • 19:49 Маркетинг

    Блок економско-пропагандног програма.

  • 19:50 Временска прогноза

    Преглед временских и биометеоролошких прилика у земљи и региону.