У БиХ више нема ко да мјери гледаност, мада, питање је како се то радило и до сада. Фаворизовањем појединих ТВ станица АМ, агенција која се једина у БИХ бавила истраживањем гледаности ТВ програма, помагала је пуњењу буџета тих фаворита.
Још прије 7 година различите аршине и нефер пословање потврдио је и суд. Иначе, истраживање гледаности је својеврсна подлога за финансирање ТВ станица које стиже од маркетинга.
О цифрама је незахвално говорити, али се то на годишњем нивоу врти и око 60 милиона КМ.
Неправилности и нелогичности су видљиве годинама, каже директор маркетинга и продаје АТВ-а. Дејан Ступар поручује да је неопходно увести ред у ту област.
Истакао је да је АТВ годинама извјештавала о проблемима у мјерењу ТВ гледаности. Како каже, ријеч је о десетинама милиона КМ које на медијско тржиште у БиХ дођу од маркетинга, а АТВ је, као и већина медија из Српске, годинама била закинута.
"Ми смо увијек за то да се ради по закону и по правилима, транспарентно и да уведемо модернизацију у туи област", рекао је Ступар у АТВ јутру.
Подсјетио је и на примјер који заиста звучи нереално.
"Ми смо један дан добили истраживања која су рекли да смо ми тада имали 0,00 посто, што је сасвим немогуће. Када смо се обратили АМ-у за званично објашњење, они су рекли 'Ви сте тај дан имали квар у БХ Телекому и нисте били видљиви у БХ Телекому'. У реду, БХ Телеком је један од кабловских оператера, није спорно. Али, шта је са Телекомом Српске, шта је са другим примарним оператерима у Републици Српској? То само по себи говори да пиплметри нису били добро распоређени, да је Република Српска у томе била више него закинута и наши медији", објаснио је Ступар.
О томе како се мјери гледаност ТВ станица и како се манипулише бројевима детаљније погледајте у видео прилогу.