Већ пет несрећа на прелазима

Највећи број несрећа на пружним прелазима Врбања и Инцел

  • Извор: Независне
  • 09.04.2024. 07:14

Сваки неусловни путни прелаз који се укине повећава безбједност на пругама, сматрају у "Жељезницама Републике Српске". Али, локалне власти нерадо издају сагласност за такве подухвате јер то код локалног становништва изазива револт.

„Приликом спровођења тих радњи наилазимо на велике отпоре јединица локалне самоуправе, значи немамо сагласност од управљача пута за укидање неких неусловних путних прелаза. До сада је општина Шамац дала сагласност за укидање два неусловна путна прелаза, а општина Модрича прошле године за укидање једног неусловног путног прелаза. Имамо обећање да ће и ове године дати сагласност за укидање једног путног прелаза. Свако укидање неког неусловног прелаза знатно утиче на повећање безбједности саобраћаја. Нису неусловни од стране управљача жељезничке инфраструктуре, неусловни су по питању управљача друмске инфраструктуре, управљача пута. Значи, нека планска величина је око 70 путних прелаза у будућем периоду да се иде ка смањењу“, рекао је Раде Благојевић, шеф Службе за саобраћајне послове у ЖРС.

На дужини од око 410 километара пруге која је у експлоатацији, наводе у ЖРС, тренутно функционише 245 пружних прелаза и сви су, истичу у овом предузећу, на одговарајући начин обезбијеђени, 25 њих са сигнално-сигурносном опремом, 12 је обезбијеђено механичким браницима којима рукују радници ЖРС, и 208 троуглом прегледности.

Ипак, прошле године у 11 случајева дошло је до налета воза на друмска возила, а ове године већ пет.

Највећи број таквих саобраћајних несрећа дешава се на подручју Бањалуке, односно на пружним прелазима Врбања и Инцел, који су најфреквентнији, а у Агенцији за безбједност саобраћаја Републике Српске истичу да је људски фактор пресудан.

„Сви ми заборавимо на тај пружни прелаз и мислимо неће воз баш сад, иако су сви путни прелази обезбијеђени саобраћајном сигнализацијом, браницима, полубраницима… Неки су озбиљније обезбијеђени, али нема ниједан да није означен, тако да је тај људски фактор највећи, та пажња и одговорност учесника у саобраћају. Углавном су то људи који живе у тој општини или мјесној заједници гдје се налази путни прелаз или су људи који обрађују њиве у тој околини, па онда пролазе неким споријим возилима или радним машинама. Они често туда пролазе па онда вјероватно из те неке рутине не обраћају пуно пажњу на саобраћајне прописе и знакове. Зато ми апелујемо да управо ту буду обазриви јер се врло лако може спријечити свака саобраћајна незгода на путним прелазима“, рекао је Младен Петровић, директор Агенције за безбједност саобраћаја Републике Српске, пишу Независне новине.

Пратите нас и путем Вибера