Наиме, Правилником о саобраћају у зимским условима прописано је да је зимска опрема обавезна од 1. новембра до 1. априла, а од ове обавезе изузета су моторна возила на два или три точка, као и четвороцикли, трактори на точковима и трактори на гусјеницама.
Из Ауто-мото савеза Републике Српске наводе да током зиме, при одржавању коловоза у смислу чишћења снијега и леда, те посипања соли и пијеска, долази до оштећења на каросерији моторних возила и појаве рђе.
“Због наведеног, настају оштећења на пнеуматицима, елементима ослањања, амортизерима, спонама, лафетима, силент блоковима…Позивамо возаче да планирају замјену зимских за љетне пнеуматике и да припреме возило за љетну сезону, тако што ће провјерити све битне активне и пасивне елементе безбједности возила”, истакли су из АМС Републике Српске.
Возачима се савјетује и да преконтролишу исправност кочионог система, управљачког система, свјетлосно-сигналних уређаја, те да поред механичких склопова, провјере стање течности у возилу (моторног уља, кочионог уља, расхладне течности…), као и исправност уређаја за климатизацију.
“Остављање зимских пнеуматика на точковима и вожња током љетних мјесеци, када температуре асфалта досежу и више од 40 степени Целзијуса, значи њихово трајно оштећивање и значајно повећање ризика настанка саобраћајне незгоде због лошијег кочења возила за више од 50 одсто. Посљедице попут клизања у завојима и губитак контроле над аутомобилом су прилично извјесне чак и при ниским брзинама”, додали су из АМС Републике Српске.