Упркос упозорењима на ограничење брзине кретања на путевима Српске многи возачи и даље не смањују гас, што најбоље показује податак полиције да радар у Новој Тополи сними у просјеку 574 прекршаја дневно.
Према подацима Министарства унутрашњих послова, на магистралном путу у Новој Тополи, гдје је постављено ограничење брзине од 30 километара на час, у једном дану је било евидентирано чак 711 прекршаја прекорачења брзине.
По броју евидентираних прекршаја на дневном нивоу, на другом мјесту у Српској је радар у насељу Оплаве у Вишеграду, гдје просјек по дану износи 152 прекршаја.
Неславно треће мјесто држи радарски систем инсталиран у мјесту Драгаљевац код Бијељине, који сваког дана у просјеку улови 107 возача.
У МУП-у кажу да су за шест мјесеци ове године стационарски радарски системи евидентирали 234.045 прекршаја прекорачења прописане брзине.
"Од тог броја, око 90.000 или 38,5 одсто су прекршаји који се односе на прекорачење брзине за 20 до 30 километара на час и више", кажу у МУП-у.
Додали су да је највеће прекорачење брзине евидентирано на магистралном путу у мјесту Подбрдо код Мркоњић Града, на којем је возач возио брзином од 171 километар на час и то при ограничењу од 50 километара на час.
На локацијама на којима су инсталирани стационарни радарски системи постављене су, подсјећају у МУП-у, допунске табле које обавјештавају возаче да је у питању дионица на којој се врши контрола брзине, што за одређене возаче није довољна превентивна мјера па осим што чине прекршај, на изричито груб начин насилничком вожњом угрожавају друге учеснике у саобраћају.
Локације на којима је евидентиран највећи број прекршаја прекорачења брзине у првом полугодишту
- Добој, Баре 14.664,
- Дервента, Лужани 13.236,
- Бањалука, Карановац 11.904,
- Мркоњић Град, Сурјан 11.567,
- Бијељина, Драгаљевац 10.620.
Замјеник директора Агенције за безбједност саобраћаја Републике Српске Милија Радовић казао је за “Глас Српске” да радари и пресретачи из неког разлога очигледно нису натјерали возаче да успоре.
"Већина возача свакодневно користи један те исти пут и зна гдје се налази који радар. Без обзира на то све огроман број њих и даље вози брже него што је дозвољено. Све говори у прилог томе да је просјечна брзина кретања значајно изнад дозвољене", казао је Радовић и додао да је истраживање које је радила ова агенција показало да сваки други возач вози изнад ограничења.
Према ријечима стручњака за безбједност саобраћаја Миленка Јаћимовића на појединим дионицама потребно је урадити ревизију ограничења брзине.
"Возачи се жале да су на путном правцу Добој - Модрича, гдје ни са једне стране нема насеља, ограничења изузетно мала. С друге стране данас имамо модерна возила која имају системе за рано кочење и препознавање саобраћајних знакова, што је додатни разлог да у што краћем року буде урађена та ревизија", казао је Јаћимовић.