Традиционалним бријањем у бањалучком кафеу Пауза званично је почео 11. по реду Мовембер у организацији удружења Супербрке.
На овом догађају Супербрке су „средили“ своје бркове којима желе да скрену пажњу на свој изглед како би причали о буђењу свијести о мушком здрављу, конкретно раку тестиса и простате.
Као и претходних година у организацији овог удружења у новембру ће бити бесплатни прегледи тестиса, едукације о извођењу самопрегледа и прикупљање средстава за обољеле од малигних болести остати у фокусу њиховог дјеловања. Под слоганом „Вријеме ти је“, овогодишњи Мовембер донијеће и новитете.
„Циљ нам је да ове године проширимо спектар питања којима се бавимо, првенствено у правцу мушког менталног здравља, које је својеврсна табу тема у друштвима попут нашег. Стога, планирамо неколико активности на том плану. Такође, треба нагласити и важност самопрегледа, али и генерално бриге о свом физичком здрављу и редовних прегледа код доктора. Драго нам је и што ће бити више донатора са којима ћемо организовати заједничке промоције, како бисмо проширили „;Мовембер“; причу што даље. О свему овоме ћемо ускоро упознати јавност. До тада, позивамо све друштвено одговорне компаније да нам се придруже у акцији која је од велике важности за нашу заједницу, а све Бањалучане да његују бркове и као појединци можемо да помогнемо заједнички циљ“, истакао је Зоран Шишић, предсједник удружења Супербрке.
Када је у питању остваривање заједничког циља, друштвено одговорна компанија Хемофарм, такође се прикључила овогодишњој акцији, која уназад неколико година ради на буђењу свијести о мушком здрављу. Ове године заједничким снагама са Супербркама, покушаће да још више прошире свијест о овом проблему. Занимљиво је и то да је директор Хемофарма, Саша Урошевић присуствовао бријању, и у знаку подршке кампањи пустио бркове.
“Сваке године имамо једну заједничку поруку, а она гласи: Прегледај се! И то не само данас, него се прегледај редовно. Здравље није само одсуство болести, већ физичко, ментално, али и социјално благостање, јер човјек је друштвено биће. Када говоримо о здрављу и превенцији, табу теме не смију да постоје и тема о којој је некога срамота да прича, некоме може да спаси живот. Будите отворени, заборавите на стид и срам и рјешавајте проблем на вријеме. Без обзира да ли је у питању физички или психички проблем, помоћ постоји, и вријеме је да узмеш ствар у своје руке. Прегледај се!”, рекао је Саша Урошевић, директор Хемофарма у БиХ.
Као и претходних година, кампања има хуманитарни карактер те се тако и ове године у такозвани „бркин фонд“ прикупљају средства за помоћ двојици младих пацијената који су 1998. и 2005. годиште и лијече се од рака тестиса на УКЦ РС.
„Супербрке“ су читаву деценију дјеловале као неформална група активиста, окупљена око хуманих идеја. Прошле године је њихов рад формализован кроз удружење грађана, како би кампања „Мовембер“ била издигнута на виши ниво те представљала основу за сродне акције. Више информација о предстојећим активностима и начинима подршке могуће је пронаћи на Фејсбук, Инстаграм те веб страницама удружења.