Након што је Европска унија увела нове царине на електрична возила кинеске производње, Кина је упутила званичну жалбу Свјетској трговинској организацији (СТО) тражећи од Брисела да промијени став.
Најновији потез Пекинга "танко прикривен" дипломатским језиком, показује да Кина неће мирно сједити док ЕУ појачава притисак на електрична возила, која се продају на европском тржишту.
У тужби Кинези оптужују ЕУ да нема "чињеничне и правне основе" за повећања царина те тврде да крши правила СТО злоупотребом мјера трговинских правних средстава, кинеско Министарство трговине додаје да је поднијело тужбу како би заштитило развојне интересе индустрије електричних возила и глобалну зелену трансформацију сарадње.
Кина је затражила консултације са ЕУ те дала рок од 60 дана за постизање споразума прије него се СТО умијеша с панелом за спорове.
Портпарол Министарства је за "Блумберг" рекао да Кина тражи од ЕУ да се суочи с грешкама и одмах исправи своје незаконите праксе те да заједнички одрже стабилност глобалног ланца снабдијевања електричним возилима те економске и трговинске сарадње Кине и ЕУ.
У мјесецима од увођења царине званичници Кине и ЕУ су водили разговоре у покушају преговарања о резолуцији одговарајућој за обје стране. Међутим, договора прије увођења царина крајем октобра није било. САИЦ је погођен највећим повећањима царина од свих осталих, јер износе 35,3 одсто. Повећање за Гилy износи 18,8 посто, док BYD мора платити додатну царину од 17 одсто. Ове бројке се додају постојећој царини од 10 посто.
Маркос Сефцовиц, шеф трговине ЕУ, ове седмице се налази у Кини, што је знак да Брисел није потпуно одустао од постизања договора.
У међувремену је кинески министар трговине Ванг Вентао недавно одржао састанак с француским званичницима те их је позвао да "гурају" ЕУ ка рјешењу.
Прошле седмице је откривено да је кинеско Министарство трговине поручило локалним произвођачима аутомобила да паузирају инвестиционе планове у земљама које су гласале за царине, док се охрабрује улагања у земљама које су гласале против. Међу њима је и Њемачка, једна од пет чланица које су се противиле новим царинама.