Фабрика Аудија у Бриселу (Белгија) је пред затварањем, преговори радника и менаџмента су пропали. Погођено је 3.000 радних мјеста, производња ће се завршити почетком 2025. године.
Како преносе њемачки медији, спор око социјалног плана је ескалирао, позиције између послодаваца и представника запослених су заоштрене и договор очигледно више није могућ.
"Ауди је био спреман на компромис до краја. Нажалост, социјални партнери су одбили нашу посљедњу, чак и побољшану понуду. Зато се сада спремамо да са понудом директно приступимо запосленима", објашњава директор производње Аудија Герд Вокер.
Како је саопштено из компаније, шести и посљедњи преговори су пропали у сриједу. Портпаролка Аудија говорила је медијима о одбијању социјалних партнера: "Дубоко жалимо због овог корака. Ауди остаје при својој одговорности и, са становишта произвођача, нуди 'веома фер понуду'“.
Из фирме објашњавају како ово заправо изгледа: Поред законске накнаде за отказ, филијала нуди сопствени, добровољни бонус компаније, који зависи од дужине радног стажа појединца. Све у свему, Ауди је спреман да исплати дупло већу отпремнину него што је прописано законом.
Ауди нуди уносне отпремнине - представници запослених то одбијају
Постоји и примјер како Аудијева понуда функционише: Запослени са око 17 година радног стажа у Аудију добија бруто отпремнину између 125.000 и 190.000 евра у зависности од позиције. Понуду би, како наводе у Аудију, заокружила помоћ у проналажењу посла. За представнике белгијских запослених ова понуда је стога била неадекватна.
Ауди ће прекинути производњу возила у фабрици крајем марта
Фабрици у белгијској пријестоници пријети затварање након што је потрага за инвеститором пропала и није пронађена алтернатива унутар Фолксваген групе. Преговоре о социјалном плану пратили су и протести и немири.
Средином новембра срушила се и посљедња нада да ће инвеститор наставити да управља фабриком Аудија у Бриселу.
"Потенцијални инвеститор из сектора комерцијалних возила повукао је свој исказ интересовања“, објаснила је филијала Фолксвагена и додала да је "активна потрага за инвеститорима завршена“.
Ауди је раније најавио да ће производња аутомобила у Бриселу бити окончана крајем фебруара 2025. године. Са радничким савјетом и синдикатима преговаран је социјални план за око 3.000 запослених.
Ово означава крај једне ере у Белгији која је почела прије 75 година: 7. априла 1949. прво возило сишло је са производне траке у Бриселу. Прије него што га је преузео Ауди АГ 2007. године, локација је припадала матичној компанији Фолксваген од 1970. године и ту је направљено неколико популарних серија модела, као што су Голф, Поло, Ауди А1 и Ауди А3.
Ауди ће 2024. бити у кризи због високих трошкова производње и пада продаје, посебно електричних аутомобила као што је Фолксваген, и преговара са општим радничким савјетом у Инголштату о томе како да избјегне оперативна отпуштања у Њемачкој.