Произвођач спортске опреме Адидас најавио је укидање стотина радних мјеста. Највише ће бити погођено схедиште фабрике у Херцогенаураху (округ Ерланген-Хохштадт у Баварској), а циљ ове мјере је првенствено "смањење сложености".
Мање запослених, једноставнији процеси
"Морамо да укинемо до 500 радних мјеста, не због људи, већ зато што та радна мјеста стварају сложеност", изјавио је извршни директор Бјорн Гулден на конференцији о финансијским резултатима.
Овим је први пут службено потврдио планове о отпуштањима, који су процурили још у јануару.
"Морамо смањити сложеност, али поједностављење је најтежа ствар уопште. Морали смо да прекршимо многа властита правила", рекао је.
Адидас намјерава да доноси одлуке на децентрализован начин, јер се "из Херцогенаураха не може одредити шта ће се добро продавати у САД-у или Кини", додао је Гулден.
Нема више зараде од скандалозног партнерства
Упркос изазовним економским условима, Адидас очекује даљи раст у текућој години, иако нешто спорији него 2024. године.
"Наравно, тренутно постоји много макроекономских неизвјесности. Но, с производима за које вјерујемо да су у тренду и приступом који је агилнији и локално оријентисан, не видим разлог зашто не бисмо били успјешни”, рекао је Гулден.
Предвиђа се да ће приходи расти за висок једноцифрени проценат у прилагођеним валутама у 2025. Бренд Адидас би требало да порасте за најмање 10 одсто. Процјене прихода више не укључују производе из колекције Yeezi, чија је производња обустављена.
Преостале залихе из раскинутог партнерства с контроверзним репером Кањеом Вестом распродане су прошле године. Током 2024. Адидас је од тих производа остварио приход од око 650 милиона евра, док је укупни приход порастао за 12 одсто на 23,7 милијарди евра.
Адидас полаже велике наде у кључна тржишта Сјеверне Америке и Кине, гдје очекује двоцифрени постотни раст у 2025. години. За Европу се предвиђа висок једноцифрени раст.
Компанију такође очекује даље повећање профитабилности, при чему би оперативна добит требало да порасте на 1,7 до 1,8 милијарди евра, у поређењу с 1,3 милијарде евра претходне године. У години без великих спортских догађаја Адидас планира да повећа улагања у маркетинг и продају.
"Мислим да смо за 2025. јако добро припремљени", закључио је Гулден.