278 милиона КМ – толико прихода од путарина лежи на рачуну, а требало би да се користе за изградњу ауто – путева и реконструкцију путева. Једе их инфлација, а рупе се крпе кредитима. Све то, јер члановима Управног одбора Управе за индиректно опорезивање БиХ из другог ентитета не одговара досадашњи коефицијент.
Ово је доказ да је БиХ економски неодржива земља, порука је министра финансија и трезора.
„У протеклом периоду се то радило увијек на исти начин и то су била средства која припадају и ФБиХ и Републици Српској и сада се неко нађе и каже – ја не желим да се то исплати. На такав начин они не кажњавају само људе који живе у Републици Српској, већ и људе који живе у ФБиХ“, изјавио је Срђан Амиџић, министар финансија и трезора у Савјету министара БиХ.
Док се „Аутопутеви“ и „Аутоцесте“ задужују, та средства пропадају на посебном подрачуну код Централне банке. Ваљало би да се што прије расподјеле, јер су сви на губитку.
„Ради се о средствима која се акумулирају сваког радног дана и требала би послужити као резерва за поравнање расподјеле прихода од путарине оног тренутка када Управни одбор УИО усвоји коначну методологију за расподјелу ових средстава. Како коначна методологија за расподјелу средстава од путарине за изградњу аутопутева још увијек није усвојена, од 2018. године до данас, на посебном подрачуну Јединственог рачуна акумулирао се износ од 278 милиона КМ нераспоређених прихода“, рекла је Дарјана Маглов, портпарол Управе за индиректно опорезивање БиХ.
Из дана у дан ова бројка расте. Расподјела се врши сваког радног дана. 10 одсто је резерва, остатак прихода од путарине дијели се: ФБиХ 59, Република Српска 39 и Брчко дистрикт два одсто.