То што је гламочки кромпир добио заштиту географског поријекла и званично се појавио на тржишту као бренд олакшаће пољопривредницима продају, а Удружењу "Гламочки кромпир" већ се јављају трговински ланци који откупљују декларисану робу.
"Одмах је видљив напредак, јер чланови Удружења немају проблема са пласманом робе на тржиште, сами склапају договоре и задовољни су цијеном продаје", рекао је Срни предсједник Управног одбора Удружења "Гламочки кромпир" Синиша Шолак.
Шолак, који је и један од покретача иницијативе да гламочки кромпир постане бренд, истакао је да је процес трајао годину дана и да је сада заштићено географско поријекло и назив.
"Већ нам се јављају тржни ланци који откупљују декларисану робу и тренутно путем чланова Удружења имамо засијано око 58 хектара. Свакодневно нам се јављају људи из Гламоча који су заинтересовани да се укључе у Удружење како би лакше долазили до продаје", рекао је Шолак и додао да Удружење има 44 члана.
Он је напоменуо да има сазнања од трговинских ланаца да се на тржишту појављује кромпир који није гламочки, а тако је представљен.
Шолак је рекао да је ово просјечна година када је ријеч о кромпиру, те да се због доста кише дуго чекало на вађење.
Процедура заштите географског поријекла гламочког кромпира недавно је окончана, те је уписом у Регистар географских ознака и имена поријекла и званично постао бренд.
Гламочки кромпир сије се на надморској висини између 880 и 920 метара, а на квалитет утиче клима, као и кречњачко подручје, састав земљишта од калцијум-карбоната и разни природни фактори, као и непостојање загађивача.