Глобална продаја Мекдоналдса пала је први пут у скоро четири године пошто се потрошачи под притиском инфлације окрећу јефтинијим опцијама и оброцима код куће.
Компанија је саопштила да очекује да ће продаја бити слаба и наредних неколико квартала и да ради на новим ставкама менија и понудама оброка.
У другом тромјесечју, приход је био на нивоу од 6,5 милијарди долара.
"Потрошачи нас и даље препознају као лидера у односу на наше кључне конкуренте, али је јасно је да се тај јаз недавно смањио“, рекао је извршни директор Мекдоналдса Крис Кемпчински.
Продаја на локацијама отвореним најмање годину дана пала је за један одсто у периоду април-јун, што је први пад од краја 2020. године, када је пандемија затворила продавнице и милиони људи остали код куће.
У САД је продаја пала за скоро један одсто. Исто тако, наводи Гардијан, они који су дошли у ресторан потрошили су више због скупљих цијена.
Нето приход компаније пао је 12 одсто на двије милијарде долара, или 2,80 долара по акцији. То је било далеко од профита по акцији од 3,07 долара који су аналитичари индустрије предвидјели.
У мају је извршни директор "Мекдоналдса" Џо Ерлингер навео у отвореном писму да је цијена биг мека порасла за 21 одсто од 2019. године.
Пад продаје не погађа само чикашког гиганта хамбургера. Промет купаца у америчким ресторанима брзе хране опао је за два одсто у првој половини године у поређењу са истим периодом прије годину дана, показују подаци Циркане, компаније за истраживање тржишта.
Давид Порталатин, савјетник за прехрамбену индустрију Циркане, очекује да ће висока инфлација и растући дуг потрошача такође успорити промет у другој половини 2024. године.
Мекдоналдс је такође извијестио о смањеном промету продавница у Француској и на Блиском истоку.
Компанија, свјесна да купци исцрпљени инфлацијом, траже приступачније опције, покушава да уведе специјалну понуду оброка од пет долара у америчким ресторанима, али та продаја није испунила очекивања.