Izgubili većinski dio tržišta za oglašavanje

Poslije 8 godina dominacije Facebook i Google pali sa trona

  • Извор: Блиц
  • 28.12.2022. 16:19

Čini se da se dugogodišnji duopol koji vlada tržištem oglašavanja vrijednim 300 milijardi dolara bliži kraju dok se tehnološki divovi bore za svoj dio kolača.

“Meta Platform”, koja gazduje “Fejsbukom”, “Instagramom” i “Vats Apom”, kao i “Guglova” matična kompanija “Alfabet”gube dominaciju od sve jačih konkurenata u ovoj oblasti “Amazona”, “Majkrosofta” i “Epla”.

Prema “Insajder Inteligens”, ovo će biti prva godina od 2014. da korporacije koje upravljaju “Fejsbukom” i “Guglom” neće držati većinski udio na tržištu, jer se očekuje da će njihov udio prihoda pasti na 48,4 odsto, što će biti njihov peti godišnji pad.

Izuzetno dinamično tržište

Džeri Dišler, šef reklamnog sektora u “Guglu”, govorio je za “Fajnenšl Tajms” o žestokom rivalstvu novih učesnika, zajedno sa antimonopolskom kontrolom koju “duguju” američkim i evropskim regulatorima.

Regulatori progone “Gugl” zbog navodnog promovisanja svojih proizvoda u odnosu na rivale, dok je “Meta” pod pritužbama da je njegova usluga povjerljivih oglasa nepravedna prema rivalima.

Tržište koje se ne predaje

Izvršni direktor “Mete” Mark Zakerberg krivi “Eplove” promjene privatnosti za pad “Fejsbuka” jer one otežavaju praćenje korisnika i ciljano oglašavanje.

Tu je i činjenica da je popularnost novih korisnika sve veća, a “Tik-tok” u vlasništvu kineskih “Bi densa” je prvi izbor današnje omladine.

Za razliku od kompanija širom svijeta koje smanjuju svoje budžete za oglašavanje kao odgovor na rastuće kamatne stope i visoku inflaciju, tehnološki divovi idu punom brzinom naprijed.

Oni čak udružuju snage kao što su “Majkosoft” i “Netfliks”, koji su još u julu najavili da će izgraditi nivo svog striming servisa koji podržava oglašavanje.

Donedavno, budžeti za oglase su bili prvi koji su se smanjivali kada tržištima zavladaju strahovi od recesije.

No, s porastom prihoda od reklama, visoka tehnologija je prepoznala važnost oglašavanja i njegov doprinos poslovnom modelu, jer omogućava znatno veće marže.

Čak i “Epl” redefiniše svoju strategiju oglašavanja i udvostručuje svoje poslovanje u digitalnom oglašavanju, a istraživačka grupa “Everkor ISI” očekuje da proizvođač “Ajfona” ostvari 30 milijardi dolara prihoda od reklama do 2026. godine, prenosi Blic.

Тагови:
  • 18:55 Маркетинг

    Блок економско-пропагандног програма.

  • 19:00 АТВ Вијести

    Центална информативна емисија АТВ-а у којој доносимо преглед најважнијих информација и догађаја из земље, региона и свијета тачно у 19 часова.

  • 19:40 Маркетинг

    Блок економско-пропагандног програма.

  • 19:42 Спорт

    Преглед најважнијих дневних спортских дешавања и информација из земље, региона и свијета.

  • 19:49 Маркетинг

    Блок економско-пропагандног програма.

  • 19:50 Временска прогноза

    Преглед временских и биометеоролошких прилика у земљи и региону.