Аустријска јавна жељезничка компанија ОеББ представила је најновију генерацију ноћних возова у Европи у тренутку када овај спорији, али много мање загађујући начин превоза почиње да се враћа у моду.
"У поређењу са старим ноћним возовима, који су били помало тмурни, ово је велики луксуз. Лудо", рекла је за АФП шездесетдеветогодишња пензионерка Розмари.
Нови ноћни возови представљени су у Бечу поводом обиљежавања 100 година постојања аустријске компаније.
"Сваки километар возом је километар за заштиту климе и допринос бољој будућности", рекла је аустријска министарка животне средине Леонор Гевеслер за АФП.
Nää ÖBB:n uudet Nightjet-yöjunat on aivan todella herkullisia https://t.co/JvjhYhf6p2
— Sakari საქარი Kestinen 🇫🇮🇪🇺🌍🌻 (@kestinen) October 1, 2023
Више комфора, укључујући и тушеве, имаће путници у возовима који би 10. децембра требало да почну да саобраћају на релацији Беч - Хамбург и Инсбрук - Хамбург. Ови возови, који могу да достигну брзину и до 230 км/х, постепено ће се уводити у Аустрији, Њемачкој, Швајцарској, Италији и Холандији.
У Француској зелено светло тек треба да да национална жељезничка администрација. Аустријска компанија намјерава да до 2030. године удвостручи број путника у ноћним возовима, а у оживљавању ноћних возова који су готово нестали 2010-их учествују и многе друге европске компаније. Међутим, та жеља је суочена са цијеном неопходног материјала за замјену вагона који су често стари више деценија, бројним ноћним радовима на колосијецима који ремете ноћни саобраћај и ниском исплативости ове врсте превозних средстава.