Старбакс од почетка новембра избацује своју популарну кафу са маслиновим уљем из понуде у САД и Канади. Најава је услиједила недјељу дана након што је нови директор, Брајан Никол, обећао да ће промијенити мени кафетерије у покушају да поново придобије купце.
Продаја компаније опада јер потрошачи виде да су њихови буџети оптерећени растућим трошковима живота. Старбакс каже да ће понуда пића и даље постојати у неким продајним објектима у Италији, Јапану и Кини.
"Иако је одлука донијета прије него што је Брајан Никол преузео улогу извршног директора, одлука да се избаце нека пића је у складу са његовом стратегијом да поједностави наш мени", рекао је портпарол Старбакса за ББЦ.
Никол, који је раније био на челу мексичког прехрамбеног ланца Цхипотле, доведен је у Старбакс како би помогао да се унаприједи пословање. Прошле недјеље је обећао да ће поједноставити оно што је описао као "превише сложен мени".
Коментари Брајана Никола су одјекнули у јавности када је Старбакс објавио да је његова глобална продаја пала за седам одсто између јула и септембра у поређењу са годином раније.
Гигант је пустио у промет Олеато пића широм Сјеверне Америке прије мање од годину дана, након што су се првобитно продавали у Италији. Његово лансирање је било дио покушаја да се обнови богатство ланца.
Асортиман садржи ледени еспресо и лате са маслиновим уљем и овсеним млијеком, преноси Курир.
Производе је креирао оснивач Старбакса Хауард Шулц, који је рекао да га је инспирисала посјета маслињацима на Сицилији. Шулц је дошао на идеју "након што се упознао са медитеранским обичајем конзумирања кашике маслиновог уља сваког дана“, наводи се у саопштењу за штампу Старбакса 2023.
Међутим, пића су наишла на помијешане реакције купаца, уз неке жалбе на болове у стомаку или проблеме са цријевима.