Њемачки синдикат машиновођа ГДЛ планира штрајк који ће трајати готово цијелу седмицу почевши од раних јутарњих сати у сриједу. Синдикат је саопштио да је одбио најновију "наводно побољшану" понуду Дојче Бана.
Њемачки синдикат ГДЛ, чији су чланови углавном машиновође, али укључују и друге раднике жељезничке мреже, најавио је шестодневни штрајк у раним јутарњим сатима понедјељка.
Планирани штрајк започеће у 2 сата ујутро у сриједи, и неколико сати раније за теретне услуге и наставити до 18 сати сљедећег понедјељка.
Иако је то посљедњи у низу штрајкова ГДЛ-а, најављена шестодневна акција требала би трајати дуже од оних које су биле раније.
Њемачки жељезнички оператер "Дојче Бан" (ДБ) покушао је у петак вратити синдикат за преговарачки стол новом понудом о платама и условима, коју је ГДЛ рекао да одбија.
"Својом трећом и наводно побољшаном понудом, Дојче Бан је поновно показао да наставља свој пријашњи ток непридржавања и сукоба - нема ни трага спремности на помирење", рекао је ГДЛ у свом саопштењу за јавност.
Мартин Сеилер, шеф канцеларије за људске ресурсе Дојче Бана, критиковао је ГДЛ у петак, тврдећи да штрајкове не користи као посљедње средство, већ као средство самопромоције.
ГДЛ тражи повећање плате и скраћено радно вријеме
Према ДБ-у, његова посљедња понуда ГДЛ-у предвиђала је просјечно повећање плата за раднике од 4,8 одсто почевши од августа и додатних 5 одсто од априла 2025.
ДБ је рекао да би услови такође укључивали компензацијску исплату за инфлацију која би била фиксна на период од 32 мјесеца.
Почевши од 2026. године, такође би понудио радницима који раде у смјенама могућност да пређу с просјечних 38 сати седмично на 37 или да добију додатну плату ако не желе смањити своје радно оптерећење.
ГДЛ, у међувремену, тражи додатних 550 евра мјесечно прије опорезивања за раднике и исплату накнаде за инфлацију фиксну само на период од 12 мјесеци.
Такође се позива на хитно смањење броја сати рада у смјенама с 38 на 35, без промјена у платама.
ДБ је рекао да је један од разлога зашто то није изведиво то што већ покушава запослити ново особље, а смањење радних сати постојећих радника за оволико би додатно погоршало проблем недостатак особља, преноси Кликс.