За њемачке произвођаче одјеће 2024. била је слабија пословна година. Текстилна индустрија посебно је погођена падом важног извозног сектора, преноси Њемачка новинска агенција (дпа).
"Ситуација је 'забрињавајућа'“, рекао је директор модног удружења GermanFashion Томас Ланге.
Приходи од извоза лани су номинално пали за 7,5 одсто, дакле без поскупљења производа.
Пао је и иначе стабилан извоз у сусједне земље Европске уније, попут Француске, Италије, Белгије и Чешке.
У тим је земљама, кажу из удружења, у посљедње вријеме затворено много продавница па је купаца све мање.
Додатни разлог за пад извоза је све већа популарност азијских онлајн трговина попут Shein и Temua, рекао је Ланге.
Извоз, који чини 40 одсто укупног промета, покретачка је снага успјеха њемачке текстилне индустрије. Највећу зараду остварују на страним тржиштима, наводи се у извјештају.
Највећа извозна тржишта остала су Пољска, Швајцарска и Аустрија. Пословање у Њемачкој било је релативно стабилно, уз благи пад од 0,9 одсто.
Прошле године произвођачи су успјели повећати своје приходе захваљујући наглом расту цијена. Но, сада биљеже пад - укупан приход номинално је смањен за 3,7 одсто, на 6,6 милијарди евра.
Највећи губитак је у најважнијем сегменту који укључује весте, мајице, кошуље, блузе, хлаче, јакне и хаљине.
С друге стране, порасла је продаја радне и заштитне одјеће.
Упркос томе, расположење у индустрији није добро, рекао је предсједник удружења Оливер Сајденстикер.
Током 2024. године било је више стечајева и затварања предузећа него претходне године. Најпознатији случај био је Есприт. Број произвођача одјеће с најмање 50 запослених смањио се за седам одсто, на укупно 77.
Код мањих фирми пад је био још израженији, наводи се.
Удружење GermanFashion представља око 350 фирми у сектору, укључујући Hugo Boss, Adidas, Brax и Marc O’Polo.
Тешка времена тренутно погађају и модне трговце. У проблему су јер потрошачи штеде, а фирме се жале на високе трошкове енергије, станарине и плата.