Бундестаг је усвојио далекосежне реформе у сектору саобраћаја.
Ту је и доплата за ЦО2 на путарину за камионе, а планирано је и стварање могућности за више саобраћајних трака за аутобусе и више зона од 30 км/х у градовима.
Путарина за камионе на путевима и ауто-путевима у Њемачкој постаће скупља и тиме ће се осигурати више новца за улагања у жељезничку инфраструктуру у будућности.
Бундестаг је усвојио приједлог закона министра саобраћаја Волкера Висинга којим ће се 1. децембра увести додатна ЦО2 надокнада на већ постојећу таксу за кориштење путева.
Од 1. јула 2024. године наплата путарине важиће и за мање транспортере теже од 3,5 тоне.
До сада се плаћање те таксе односило на возила од 7,5 тона па на више. Међутим, од тог правила требала би бити изузета возила занатских предузећа.
Додатни приходи мјериће се у милијардама
Од 2024. до 2027. очекује се додатни приход од 30,5 милијарди евра. При томе би се требало реорганизовати и кориштење тих средстава.
Половина прихода од путарине требала би и даље бити намијењена за побољшања инфраструктуре савезних ауто-путева, остатак ће углавном бити усмјерен за "подухвате на жељезничкој мрежи".
Путарина за теретна возила на њемачким ауто-путевима наплаћује се од 2005. године, а потом је наплата постепено проширена и на све магистралне путеве.
Влада очекује да ће приход од путарина у овој години износити око осам милијарди евра.
Више флексибилности за савезне покрајине и комуне
Нова измјена Закона о друмском саобраћају даје савезним покрајинама и комунама већу флексибилност у планирању саобраћаја.
У будућности оне могу, на примјер, дати предност локалном јавном превозу или возилима на алтернативни погоном који је еколошки прихватљивији и то кроз увођење посебних трака, проширење бициклистичких стаза, те увођењем ограничења брзине од 30 км/х у близини школа и вртића.
Такозвани Закон о убрзању планирања усмјерен је ка провођењу жељезничких пројеката и обнови посебно саобраћајних дионица ауто-путева.
Њиме би се требала убрзати и обнова мостова, при чему, у одређеним околностима не би више било потребно провођење процјене утицаја на животну средину.
Такође би требало увести и поједностављену процедуру за изградњу вјетро и соларних система на ауто-путевима и магистралним цестама, пише "Дојче Веле".