Друга дионица ауто-пута на Коридору "Пет це" од Костајнице до Путниковог брда и границе са Федерацијом БиХ, познатија као "Добојска обилазница", упркос тешком терену и сложеним условима, гради се пуним интензитетом, саопштено је данас из "Аутопутева Републике Српске".
Вршилац дужности директора "Аутопутева Републике Српске" Недељко Ћорић објаснио је да "Добојска обилазница", дужине непуних шест километара, представља технички најзахтјевнију дионицу ауто-пута, икада грађену у Српској.
"Очекујемо да ће радови бити изведени у складу са планираном динамиком и да ћемо успјети да савладамо овај не баш тако лаган пројекат и терен, који заиста доноси неке нове изазове. Ријеч је о тешким објектима и исто тако тешким условима градње", рекао је Ћорић, који је обишао градилиште.
Ова обилазница састоји се од великих путних објеката, попут моста преко ријеке Босне и магистралног пута, вијадукта, надвожњака и два тунела.
Ћорић је напоменуо да је у протеклом периоду било доста непредвиђених ситуација у самој реализацији пројекта, те као примјер је навео појаве клизишта на неким дијеловима оба тунела, због чега су спроведена додатна истраживања и испитивања терена.
Он је навео да је примарни циљ да овај посао заврше, други примарни циљ је да покушају да га заврше у року, а трећи је да се ова дионица ауто-пута ускоро почне користити.
Ћорић је указао и на чињеницу да ће Српска, када буду окончани актуелни пројекти, имати у употреби око 120 километара нових ауто-путева, што са постојећом мрежом у дужини од 112 километара, чини 232 километара.
"На томе нећемо стати. Захваљујући разумијевању и доброј сарадњи са Владом и предсједником Српске Милорадом Додиком, већ имамо дефинисане планове и договоре о наставку изградње мреже ауто-путева и брзих путева у Српској и убрзано се спремамо за реализацију нових пројеката", истакао је Ћорић.
Он је подсјетио и на чињеницу да је на Коридору "Пет це" кроз Српску остало неријешено питање изградње треће дионице, на правцу од Јоховца до Вукосавља јер су "неки људи из ЕУ, који одлучују о нашим судбинама, донијели одлуку да нам ускрате средства за изградњу те дионице".
Истакао је да својим ставом и одлукама, везаним за овај пројекат, представници ЕУ неће онеспособити Републику Српску, већ ће највише штете нанијети оним људима, који ће користити Коридор "Пет це".
Ћорић је нагласио да је за "Аутопутеве Републике Српске" најважнији задатак изградња ауто-пута од Бањалуке до Београда, истакавши да је то стратешки пројекат за цијелу Српску.
Говорећи о другим активностима предузећа, Ћорић је најавио да би у наредних десетак дана требало да буде приведено крају увезивање система електронске наплате путарине између Српске и Србије, чиме би било омогућено кориштење једног ТАГ уређаја при плаћању путарине обје земље.
Ћорић је подсјетио да је недавно у употребу пуштена и мобилна апликација за електронску допуну ТАГ уређаја, на опште задовољство свих корисника.