Ове године забиљежен је већи број саобраћајних незгода у Бањалуци, те их је у односу на прошлу годину било 419 више.
Како су за "Независне новине" казали из Полицијске управе Бањалука, увидом у службене евиденције Полицијске станице за безбједност саобраћаја Бањалука утврђено је да је у периоду од 1. јануара до 10. октобра ове године евидентирано 2.813 саобраћајних незгода, од чега је 65 саобраћајних незгода у којима су учествовали пјешаци.
"У истом периоду прошле године укупно су евидентиране 2.394 саобраћајне незгоде, а од чега су 64 незгоде у којима су учествовали пјешаци", казали су из Полицијске управе, те додали да су ово подаци о укупном броју саобраћајних незгода који су евидентирани од стране Полицијске станице за безбједност саобраћаја, без обзира на посљедице или штету која је наступила.
Према њиховим ријечима, од укупног броја саобраћајних незгода у којима су учествовали пјешаци, тачније од укупно 65 незгода у 2023. години, осам саобраћајних незгода се догодило због непрописног кретања пјешака.
"Осталих 57 саобраћајних незгода се десило због грешке возача", објаснили су они.
Додају да су најчешће локације на којима се дешавају незгоде у којима учествују пјешаци улице у граду.
Никола Ћопић, инжењер за безбједност саобраћаја, рекао је да се могло очекивати да ће се повећати број саобраћајних незгода, узимајући у обзир да је све већи број регистрованих возила у Бањалуци.
"Нажалост, свједочимо и великом броју оних незгода са тешко повријеђеним, а неријетко и погинулим лицима. Посебно су проблематичне саобраћајне незгоде типа возило - пјешак, с обзиром на то да су условно безбједне брзине приликом налета возила на рањиве учеснике у саобраћају 30 km/h, док су тренутна ограничења брзина у граду Бањалуци знатно већа", казао је он.
Као велики проблем он издваја и незгоде са учешћем бициклиста, с обзиром на то да се број ових учесника у саобраћају повећао у посљедњих неколико година, али се повећао и број незгода са њиховим учешћем, а са посљедицама по лица.
"Проблем је тај што постојећа законска регулатива ове учеснике третира као возила, а при учешћу у саобраћају 'нисте дужни познавати прописе, те самим тим доводите у опасност себе, али и друге учеснике у саобраћају", објаснио је Ћопић.
Коначно, како каже, мишљења је и да се велики број саобраћајних незгода догађа на мјестима гдје не постоји обиљежен пјешачки прелаз, а да је веома мали број пјешака санкционисан због преласка гдје законом није дозвољено, а они који су санкционисани због овог прекршаја, санкционисани су минорним казнама које тренутно прописује важећа регулатива, што по његовом мишљењу неће утицати на промјену њихових ставова и понашања у погледу безбједности саобраћаја.