Ревизијом диплома у јавном сектору Зеничко-добојског кантона, утврђено је 17 невалидних диплома у Кантоналној болници Зеница, те једна у Кантоналном заводу за медицину рада и спортску медицину.
Како јавља БХРТ Влада Зеничко-добојског кантона прихватила је Извјештај о реализацији Акционог плана за провођење Стратегије за превенцију и борбу против корупције 2022-2024. за период јуни 2022. – јуни 2023. године, а једна од кључних активности Уреда за борбу против корупције била је ревизија диплома запослених у јавном сектору, са фокусом на Кантоналну болницу Зеница, гдје је извршена ревизија диплома 1.609 запослених.
Сви случајеви невалидних диплома су пријављени на даље поступање Министарству унутрашњих послова и Кантоналном тужилаштву у Зеници.
Влада је закључком задужила руководиоце органа и институција овог кантона да пруже пуну подршку активностима које иницира и координира Уред за борбу против корупције, као и да самостално проводе активности на које су обавезани Акционим планом.
Влада ЗДК донијела је одлуку о формирању два електронска регистра – Регистра запослених у јавном сектору и Регистра именованих лица у ЗДК-у.
Регистри ће обухватити све органе јавне управе, управне организације и службе, заводе и агенције, дирекције, правна лица с јавним овлаштењима, јавне установе и јавна предузећа чији је оснивач овај кантон те привредна друштва у којима кантон учествује као оснивач или има оснивачка права са процентом учешћа са 50 посто.
Премијерка ЗДК-а Амра Мехмедић је подсјетила да је успостава ових регистара усаглашена на састанцима с представницима ОЕБС-мисије у БиХ, која подржава кориштење дигиталних алата који ће кроз повећање транспарентности допринијети смањењу ризика од корупције приликом запошљавања у јавни сектор и именовања у управљачка тијела.
Носилац активности на изради ових база података је Уред за борбу против корупције ЗДК-а, а регистри ће бити доступни на службеној страници ЗДК-а, гдје ће сви грађани имати могућност да приступе и изврше увид у ове податке.
Регистар запослених у јавном сектору ће садржавати податке о позицији, систематизованом радном мјесту, стручној спреми, звању, радном односу и основној плати запослених, док ће Регистар именованих садржавати податке о лицима именованим у управљачка тијела – управне, надзорне и школске одборе.