Novi Zakon o trgovini

Prodavnice u Hrvatskoj prestaju da rade nedeljom

  • Извор: Индекс
  • 01.07.2023. 12:05

U Hrvatskoj je danas stupio na snagu novi Zakon o trgovini, prema kojem će prodavnice nedjeljom biti zatvorene, ali trgovci mogu odabrati 16 nedjelja u godini tokom kojih bi radili.

Radno vrijeme prodajnih objekata određuje trgovac u razdobljima od ponedeljka do subote u ukupnom trajanju do 90 sati sedmično, koje i samostalno raspoređuje.

Iz novih pravila izuzeti su prodajni objekti na željezničkim i autobuskim stanicama, aerodromima i lukama, na trajektima i benzinskim stanicama, kao i u bolnicama, hotelima, kulturnim i vjerskih ustanovama i muzejima.

Moći će da rade i prodavnice unutar centara za posjetioce odnosno interpretacijskih centara, nautičkih marina, kampova, porodičnih poljoprivrednih privreda, kao i proglašenih zaštićenih područja prirode u skladu s posebnim propisima.

Propisi o radu nedeljom ne odnose se na otkup primarnih poljoprivrednih proizvoda, prodaju sopstvenih poljoprivrednih proizvoda na maloprodajnim štandovima i na pijacama i prodaju sopstvenih poljoprivrednih proizvoda na štandovima na veletržnicama, prodaju na sajmovima i javnim događajima, prodaju putem automata i prodaju na daljinu.

Distribucija štampe putem kioska kao posebnog oblika prodaje van prodavnica može biti otvorena nedjeljom i praznicima u vremenu od sedam do 13 časova.

Dok je Udruženje trgovine HGK tokom procesa donošenja novoga zakona izvijestilo kako nema jedinstveni stav o regulaciji rada nedjeljom i predlagalo da bude što manje izuzetaka kako bi svi trgovci bili što ravnopravniji, hrvatsko udruženje poslodavaca je upozorilo da će zatvaranje prodavnica nedjeljom zaustaviti rast plata i potrošnje i dovesti do pada BDP-a, prenosi Index.

Пратите нас и путем Вибера

Тагови:
  • 18:55 Маркетинг

    Блок економско-пропагандног програма.

  • 19:00 АТВ Вијести

    Центална информативна емисија АТВ-а у којој доносимо преглед најважнијих информација и догађаја из земље, региона и свијета тачно у 19 часова.

  • 19:40 Маркетинг

    Блок економско-пропагандног програма.

  • 19:42 Спорт

    Преглед најважнијих дневних спортских дешавања и информација из земље, региона и свијета.

  • 19:49 Маркетинг

    Блок економско-пропагандног програма.

  • 19:50 Временска прогноза

    Преглед временских и биометеоролошких прилика у земљи и региону.