Посљедње двије седмице наставне године школе не одржавају родитељске састанке нити информативне разговоре како би смањиле притисак родитеља на учитеље ради виших оцјена.
Упркос томе, неки родитељи и даље долазе у школе. У једном случају у Сплитско-далматинској жупанији, мајка незадовољна закључном оцјеном из географије пријетила је учитељу својом професијом адвокатице. Учитељ је закључио оцјену врло добар (4) на темељу просјека оцјена, што мајка није прихватила и инсистирала је на оцјени одличан (5), преноси Дневно.хр.
Учитељ је објаснио да се оцјена темељи на осам провјера током године, али мајка је поднијела жалбу директорице школе.
- Током шест година рада у школи био сам разредник двије генерације. Никад нисам имао никаквих проблема с родитељима својих ученика. Увијек сам их примао у изразито срдачном расположењу јер је право сваког родитеља да има увид у оцјене и испите своје дјеце. Као просвјетном раднику било ми је изразито задовољство разговарати с тим родитељима јер су самим доласком показивали да брину о својој дјеци, да им желе помоћи - испричао је за Јутарњи лист учитељ којем је адвокатица пријетила.
Према ријечима Себастијана Троскота из синдиката Препород, овакве ситуације настају јер су школе превише доступне родитељима. Троскот наглашава да је оцјена резултат цјелогодишњег рада, а не једнократних провјера те критикује притисак родитеља на учитеље за промјену оцјена.
- Мислим да се то у нашим школама догађа чешће него што знамо, посебно у задњим седмицама наставе, само се ствари гурају под тепих. Зато поздрављам одлуку учитеља да јавно изнесе причу како би се видјело с чиме се суочавају запосленици школа. Управо би они требали чешће упозоравати на тај проблем, не нужно кроз медије, већ кроз разговор с равнатељима - изјаснио се Троскот.
Он такође истиче да директори и оснивачи школа требају заштитити учитеље од таквих притисака.
Правилник о вредновању ученика омогућује подизање оцјена у случају напретка, али Троскот сматра да би требао омогућити и смањење оцјена.
Закључује да је потребно промијенити однос Министарства образовања према учитељима како би се овакве ситуације спријечиле и како би се побољшала образовна пракса.