Kompaniji "Šandong"

Kinezima koncesija za autoput Banjaluka - Prijedor

  • 01.10.2018. 15:27

Vlada Republike Srpske dodijelila je danas koncesiju kineskoj kompaniji "Šandong" za izgradnju auto-puta Banjaluka-Prijedor.

Na radno-konsultativnoj sjednici Vlade data je saglasnost na prijedlog ugovora o koncesiji za auto-put Banjaluka-Prijedor-Novi Grad, odnosno njegovu prvu fazu Banjaluka-Prijedor, saopšteno je iz Biroa Vlade Srpske za odnose s javnošću. 

Koncesija je dodijeljena na 33 godine, uključujući period izgradnje, a koncesionar se obavezuje na plaćanje koncesione naknade. Ona se sastoji od jednokratne naknade koja iznosi 1,5 odsto od vrijednosti investicije, odnosno 4,47 miliona evra i godišnje naknade od pet odsto od prihoda ostvarenih obavljanjem koncesione djelatnosti, odnosno od iznosa prikupljene putarine, navedeno je u saopštenju. 

Vrijednost investicije, koja obuhvata projektovanje i izgradnju, procijenjena je na 297 miliona evra. Trošak izgradnje po kilometru je sedam miliona evra i on se nalazi na donjem pragu srednjeg obima u poređenju sa sličnim projektima u Evropi. 

Kineska kompanija "Šandong" je registrovala preduzeće u Srpskoj koje je zaduženo za projektovanje, izgradu, upravljanje, održavanje i finansiranje izgradnje auto-puta Banjaluka-Prijedor. 

Republika Srpska će tokom perioda upravljanja i održavanja plaćati koncesionaru godišnju naknadu za raspoloživost auto-puta. 

Kompanija "Šandong" je podnijela Vladi Republike Srpske 11. decembra 2017. godine ponudu za započinjanje postupka dodjele koncesije za izgradnju auto-puta Banjaluka-Prijedor. 

Tom potezu prethodilo je više dokumenata koje su Vlada i preduzeće "Auto-putevi Republike Srpske" potpisali sa kineskim ponuđačem. 

Radna grupa zadužena za pregovore usaglasila je sa kineskim partnerom sva važna pitanja, a projektovanje auto-puta treba da bude u skladu sa pravilima struke, propisima koji uređuju oblast drumskog saobraćaja, smjernicama i normama na snazi u Srpskoj, navedeno je u saopštenju. 

Auto-put Banjaluka-Prijedor biće dužine oko 42 kilometra, imaće po dvije saobraćajne trake po smjeru, razdijelno ostrvo i zaustavne trake. 

Prema podacima iz generalnog projekta, očekuje se da će biti izgrađeno sedam tunela i 35 mostova, tri petlje i infrastruktura za zatvoreni sistem naplate putarine sa tri stanice za naplatu, kao i sistemom za upravljanje i kontrolu bezbjednosti saobraćaja. 

Uslužni prateći sadržaji kao što su objekti namijenjeni za snabdijevanje vozila, vozača i putnika nisu obuhvaćeni koncesijom.

Тагови: