Razarači kao ploveće patke

Britanska flota ne može da plovi u toplim morima

  • 26.06.2018. 07:33

Ratni brodovi britanske pomorske flote ne mogu da plove u toplim morima zbog čega godišnje 80 posto vremena ostaju u luci.

Šest tipova britanskih razarača, koji su okosnica Kraljevske mornarice i od kojih svaki košta milijardu funti, prošle godine je uglavnom ostalo na vezu u pristaništu. Za preuređenje ovih brodova treba više od milijardu funti, pošto su se nekoliko puta u Persijskom zalivu "prokuvali" i  jednostavno se ugasili.

Rekonstrukcija neće početi prije 2020. godine”, piše Larisa Braun. Dva od ovih ratnih brodova, “HMS dontles” i “HMS defander”, 2017. godine uopšte nisu plovili, iako su prošlu godinu britanski zvaničnici i ministri pozdravili kao “godinu ratne mornarice”.

Svih šest ratnih brodova su u floti od 2008. godine i izrađeni su sa motorima koji se gase u toplim morima, ostavljajući mornare satima nasukane u potpunom mraku. Zbog ove činenice nastala je panika jer se ispostavilo da su brodovi Kraljevske mornarice, dizajnirani za zaštitu ostatka flote od vazdušnih ili raketnih napada, zapravo “plutajuće patke”.

Brod “HMS dragon” je prošle godine 309 dana bio na vezu u Portsmutu, zatim “HMS daring” 232 dana i “HMS dajmond”  203 dana. “HMS dankan", je većinu vremena na moru, ali je na vezu ipak bio 197 dana. Od januara do marta ove godine “HMS daring”, “HMS dontles” i “HMS defender” nisu napustili luku.

Čudno je saopštenje proizvođača motora "Rols-Rojsa", koji tvrdi da im Ministarstvo odbrane nije reklo da će brodovi od osam hiljada tona provoditi dosta vremena u toplim vodama, pa zato nisu ni dizajnirani da rade u toplim morima.

Zaduženi za radove se pravdaju da su nedostatak radne snage, božićni praznici mornarima i redovno održavanje bili ključni faktori zbog kojih su  brodovi ostali u Portsmutu.

Lord Alen Vest, bivši admiral i načelnik mornarice, izjavio je da je “sramota što se prepravka brodova ne radi pod hitno. Imamo tako malo fregata i razarača da morati da okrenemo i nebo i zemlju da uradimo taj posao”.

Velika Britanija u decembru prošle godine po prvi put nije imala nijedan veliki brod koji je bio operativan u svjetskim morima. Odsustvo 19 fregata i razarača Kraljevske mornarice u inostranstvu su vojni stručnjaci opisali kao “stratešku neprijatnost za zemlju”.

Problem je dospio u javnost 2016. godine, kada se ispostavilo da se dvije turbine motora svakog broda usporavaju u toploj vodi i ne mogu da proizvedu dovoljnu energije.

Sistem ne prepoznaje zbog čega se to događa i automatski “isključuje” brodske generatore, što dovodi do potpune električne blokade. U Sjevernom moru, ne dolazi do ovih problema jer pri hladnim temperaturama motori proizvode više energije. Ministarstvo odbrane je izdvojilo 160 miliona funti za otklanjane problema, a veruje se da će biti potrebno više milijardi funti.

  • 14:15 Серија: Авионџије (Р)

    ''Серија: Авионџије (Р)

  • 14:45 Серија: Од јутра до сутра (12+) (Р)

    '''' 'Од јутра до сутра' у режији Михајла Вукобратовића заправо је адаптација аргентиске серије 'Успјешни Пелсови', и прати живот иза и испред камера омиљеног ТВ пара, Срне и Марка.

  • 15:30 Серија: Крваво цвијеће (12+)

    Страсна љубавна прича двоје појединаца.

  • 16:30 Вијести у 16:30

    Преглед најважнијих вијести из земље, региона и свијета.

  • 16:50 Центар дана

    Волите поподне? Важно вам је да након напорног дана одахнете уз актуелне теме, забаву и савим нове и необичне приче из цијелог свијета? Уживате у програму који окупља интересантне госте и регионалне звијезде?

  • 18:20 Енерго клуб

    Гдје на једном мјесту добити информације из енергетике, како глобалне, а тако и домаће? Наш нови формат ‘Енерго клуб’ пружиће вам релевантне актуелности из области производње електричне енергије.