20 припадника

Детаљи оптужнице против ''Балканског картела'': Жедни и гладни превозили пет тона кокаина

  • 03.09.2024. 11:37

Деветорица црногорских морнара полетјела су почетком децембра 2019. године са аеродрома у Дубровнику за Шпанију.

Најприје у Барселону, одатле у Малагу, па на Мајорку, гдје су се укрцали на брод „Ареса“, односно „Рус 2“ у луци Лас Палмас. Тамо су их чекала двојица земљака. 

Њихово одредиште је била Венецуела. Носили су челични отпад, али је много вриједнији товар требало да укрцају и врате у Европу, у луку Солун. Вишедневно путовање до Јужне Америке претворило се у прави хорор - без хране, воде и интернета, преносе Новости.

Побуна је висила у ваздуху. Ово није почетак неког акционог холивудског блокбастера. 

Њемачки медиј о картелу

Њемачки медиј о картелу "Тито и Дино" и наводним везама с Конаковићем

Ово је дио оптужнице коју је Јавно тужилаштво за организовани криминал Србије подигло против 20 припадника такозваног "Балканског картела".

Овдје је ријеч о кријумчарењу више од пет тона кокаина, који су заплијењени фебруара 2020. године у водама Арубе, а уз помоћ америчке ДЕА. У оптужници ЈТОК, која више наликује на филмски сценарио, наводи се да су организовану криминалну групу оформили Радисав Р., Мирослав С. и Младен Л., а да су у набавци наркотика учествовали и наводни вођа „кавачког клана“ Радоје Звицер, као и Зоран Јакшић, припадник групе „Америка“.

Брод „Ареса“, који повремено користи име и „Рус 2“, изнајмили су од једне руске фирме из Санкт Петербурга, а пловио је под заставом Камеруна. Оно што посада, међутим, од почетка није знала, то је колика је старост пловила, а убрзо су се суочили и са другим проблемима.

Из Лас Палмаса пловили су ка Дакару, са врло мало горива. У овој сенегалској пријестоници требало је да напуне резервоаре. Посада је, међутим, како су одмицали дани, била све нервознија. Како да ријеше насталу ситуацију, организатори групе су полемисали на групном чету на Скај апликацији.

Срби и Хрвати у врху картела од којег је одузето осам тона кокаина

Срби и Хрвати у врху картела од којег је одузето осам тона кокаина

- Кренули су, на броду има хране за два дана, воде нема, дизела 19 тона, дневна потрошња је 3,1, а до Дакара имају 850 наутичких миља... Рискантно је због горива - гласи порука једног од оптужених.

- Било би глупо да није нека драма... - потврђује други да ситуација није баш под контролом.

- Капетан је рекао да је јако рискантно са оволико мало горива, али је „Сергеј“ рекао да из њиховог искуства зна да ће бити довољно до Дакара - огласио се и трећи припадник групе. 

„Сергеј“ је један од челника фирме од које су припадници групе изнајмили брод. Између њега и капетана на „Аресу“ комуникација се одвијала мејловима.

- Хране немамо, али шта је ту је... сви мисле позитивно - послије два дана пловидбе стиже порука са брода.

Потпуни хаос у Еквадору: Припадници картела убијају полицајце, затвореници заробили чуваре

Потпуни хаос у Еквадору: Припадници картела убијају полицајце, затвореници заробили чуваре

- Брате, објасни им да су то бродови за витку линију, нема тамо дебљања... то је једно шест дана пловидбе, пост, нека уживају само, морски ваздух и медитација... - услиједиле су поруке на Скај апликацији, док се за то вријеме на броду одвијала права драма, па је вишечлана посада разматрала и да смијени капетана.

У преписци се видјело чак и да их је руска компаније преварила за старост пловила. „Ареса“ је имала готово пола вијека и била је у лошем стању, али им је поручено „да посада треба да се стави изнад свега тога, јер знају шта им је план и посао, бродови се распадају, јер да су бољи, нико их не би дао за овај наш „посао“. 

Ипак, послије неколико дана, упловили су у Дакар. Да би се избјегли сукоби, организатори ОКГ се међусобно договарају да се „одради буджет и трошкови подијеле пропорционално“ и да се неком од чланова посаде додијели „улога благајника“, како „не би било злоупотреба“. 

Поред „Ареса“, односно „Руса 2“, под њиховом контролом је и брод „Рус 1“, гдје је, чини се, ситуација још гора:

- Види, онда, са њима колико да им се дода, да буде мир на бродовима и да се те ствари, које могу да се појављују у ходу, а они могу сами да рјешавају, да имају код себе лову... Неких 20.000 - 30.000 долара. Али да се то да човјеку у ког имамо поверења.

- Молим те, храна мора бити испоручена данас. Они су гладни, они су без хране... - тече расправа. Оно што је посебно интересантно јесте чињеница да „Ареса“ све вријеме преноси неки товар: цемент, гвожђе, челик... али да често губи интернет конекцију (а тако им стижу мапе и координате) и мобилни сигнал, што још више уноси нервозу међу ионако бијесну посаду. 

Упркос проблемима, „Ареса“ стаје још у неколико лука у Африци, а потом се упућује ка Пунто Фији, на граници са Колумбијом и Венецуелом. Тамо треба да истовари цемент, утоварен у Мароку и Алжиру, и да утовари отпад гвожђа, који треба да превезе до Грчке. 

Све вријеме преко „Скаја“ договара се и документација, која треба да испрати све ове товаре, али и уговори са фирмама од којих се купује роба. Паралелно, док се прати путања „Ареса“ ка венецуеланској луци на граници са Колумбијом, тече куповина и организација транспорта кокаина, који треба да се утовари у повратку. Руски брод, са црногорском посадом, већ је мјесец и по дана на мору.

- Брате, каква је ситуација са оба брода? Молим те, имамо велики притисак од Колумбијаца, преместили су робу на плажу. Морамо стићи тамо што пре, молим те, убрзај све - гласи једна од порука на групном чету организатора групе.

Бизарна сахрана шефа нарко картела: Напунили ковчег оружјем да се

Бизарна сахрана шефа нарко картела: Напунили ковчег оружјем да се "заштити"

Према плану организације транспорта наркотика, „Ареса“ је требала на отвореном мору, у близини границе између Колумбије и Венецуеле, да чека мање чамце у којима су били џакови са кокаином. 

Дрога је већ чекала на обали, али у том тренутку је била допремљена само тона и по. Истовремено се одужило и испловљавање „Ареса“ из венецуеланске луке. Други дио екипе „Балканског картела“ готово у исто време надгледа утовар кокаина на мање рибарске чамце, који треба да је пребаце до „Аресе“.

Средина је фебруара 2020. и на обали је ускладиштено више од три тоне. Набавка бијелог праха је договорена са две колумбијске екипе, јер једна није била у стању да испоручи више од тоне и по.

- Брате, морали смо да утоваримо три тоне, да би овај посао успио, иначе бисмо ишли у минус - гласи једна од порука на „Скају“.

- И ми смо са том другом групом договорили толико колико нам треба да се покријемо, јер нисмо могли да чекамо пет до 12. Брате, овај дотјерао робу сат времена пред посао. Нисмо могли да дозволимо да пошаљемо пет милиона и на крају, кад урадимо посао, да будемо милион евра у минусу.

Настављено припремно рочиште

У Специјалном суду у Београду јуче је настављено припремно рочиште пред почетак суђења припадницима организоване криминалне групе познате у јавности као „балкански картел“, који се сумњиче за међународну трговину око седам тона кокаина. Тужилаштво је завршило уводно изглање и предложило доказе, док ће данас то да учине адвокати одбране. 

Оптужница је подигнута против Мирослава Старчевића, Младена Лазаревића, Радисава Радовића, Лјубише Линдо, Милована Здравковића, Зорана Јакшића, Владана Солда, Милоша Радосављевића, Глигорија Пељевића, Петра Милошевића, Мирка Павловића, Милоша Јовановића, Александра Илића, Драгана Ђорђевића, Милана Митића, Драгана Николића, Ивана Цветковића, Марка Радовановића, Николе Ђорђевића и Дениза Михајловића, наводи се у саопштењу тог тужилаштва.

Куповали од два добављача

Из комуникације на Скај апликацији се види и да је „тона и по донијета у задњих сат времена“ пред утовар. Све коцке кокаина су обиљежене са називима „Дрина“ и „777“. Организатори све вријеме обраћају пажњу да се двојица добављача не сретну на плажи

- Значи, прво пуни Патрон, а онда пуни та друга екипа (Шипац) и никако не могу да се сретну на једном мјесту. Па нисмо будале да их ставимо на једно исто мјесто.

Пратите нас и путем Вибера